Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan ju inte avbryta en redan genomförd uppgraderingsförfrågan via Optiontown. Skulle en incheckning "i förtid" vara ett sätt att garanterat inte bli uppgraderad via OT och ändå få tillbaka pengarna?

(Anledningen till att jag frågar är att jag sitter med familj och skall hem från HKG imorgon, vi är just nu seatade ganska uselt i Go (mitten rad 4 st) och vill helst kunna checka in och välja bättre platser. Detta hellre än att vänta ut OT. Vi blev uppgraderade till C på vägen hit vilket iofs inte skall ha någon betydelse för den här OTn.)

Det har väl hintats om att en online-incheckning ska försvåra för OT-uppgradering men likt mycket annat med OT så är det väl ingen som vet det säkert?

Sitter och väntar på OT för flygning på tisdag inte hört något ..... Tror jag kollat min mail 700 gånger i dag ! Blir säkert inget

Dear Customer,

Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Mar 1

Så 0/2 på flygningar Hong Kong = Nej samt Shanghai = Nej
OT gillar inte mig annat än inom Europa då jag fått JA på alla !

Dear Customer,

Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Mar 1

Så 0/2 på flygningar Hong Kong = Nej samt Shanghai = Nej
OT gillar inte mig annat än inom Europa då jag fått JA på alla !
Tillgänglighet just nu.

Attachments

• image.jpeg
    image.jpeg
    47,1 KB · Visningar: 251
Det är snarare så att skall OT gå igenom så skall det vara fullbokat i C klass, men där några Fullt betalande pax, bokar av i sista stund plus att inga EBG/EBD tingat dessa platser via poäng alt cashupgrade...

Så sannolikheten att OT går igenom på long-haul är ytterst liten.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen