Jag försökte mig på en uppgradering via OT i januari för bland annat Los Angeles (SK940) i april. Jag hostade upp tusentals kronor.
Fick sedan inom några få dagar veta att ”Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade”, men att ”Your Upgrade Price will be automatically refunded within 5 business days of flight departure.”
Ska man alltså behöva vänta tills slutet av april för att få tillbaka sina pengar?
Kontentan är alltså att man bara ska försöka OT-uppgradera tätt inpå resan om man inte vill ligga ute med pengar flera månader?
Ska man alltså behöva vänta tills slutet av april för att få tillbaka sina pengar?
Kontentan är alltså att man bara ska försöka OT-uppgradera tätt inpå resan om man inte vill ligga ute med pengar flera månader?
Rent formellt är det ingen avgift för återbetalningen utan avgiften är anmälningsavgiften, och den är densamma oavsett om du får en upgrade via Optiontown eller ej.De betalar tillbaka direkt mot en mindre avgift. USD 5-10 om jag minns rätt. Jag avbokade en resa omkring ett halvår innan och skulle annars fått vänta till efter avresa.
Rent formellt är det ingen avgift för återbetalningen utan avgiften är anmälningsavgiften, och den är densamma oavsett om du får en upgrade via Optiontown eller ej.
För vanlig Optiontown är det ingen extra återbetalningsavgift.Det här var mailet jag fick:
"According to our terms of service which you accepted before completing your UTo Sign-up, we process the refund within 5 business days from the flight departure.
On your request to process the refund instantly, following fees and charges will be charged apart from Sign Up price as urgent processing fee while making the refund.
• USD 10
"