Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har 0 av 6 på mina senaste transatlantflygningar så luktar mer än bara slump.

....tror sas försöker säga mig något, tyvärr har de inte sett vår resepolicy. :)
 
Jag försökte mig på en uppgradering via OT i januari för bland annat Los Angeles (SK940) i april. Jag hostade upp tusentals kronor.

Fick sedan inom några få dagar veta att ”Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade”, men att ”Your Upgrade Price will be automatically refunded within 5 business days of flight departure.”

Ska man alltså behöva vänta tills slutet av april för att få tillbaka sina pengar?

Kontentan är alltså att man bara ska försöka OT-uppgradera tätt inpå resan om man inte vill ligga ute med pengar flera månader?
 
Jag försökte mig på en uppgradering via OT i januari för bland annat Los Angeles (SK940) i april. Jag hostade upp tusentals kronor.

Fick sedan inom några få dagar veta att ”Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade”, men att ”Your Upgrade Price will be automatically refunded within 5 business days of flight departure.”

Ska man alltså behöva vänta tills slutet av april för att få tillbaka sina pengar?

Kontentan är alltså att man bara ska försöka OT-uppgradera tätt inpå resan om man inte vill ligga ute med pengar flera månader?

Låter väldigt märkligt. Aldrig hört om nån som fått besked om nekad uppgradering så långt i förväg. Det normala är tidigast 4 dagar innan avresa. Ring dom och fråga vad som hänt.
 
Ja, jag har aldrig heller hört talas om någon som fått så tidigt avslag. Jag har dock svårt att se att de skulle fortsätta sitta på pengarna om de verkligen avslagit din ansökan.
 
Ska man alltså behöva vänta tills slutet av april för att få tillbaka sina pengar?

Kontentan är alltså att man bara ska försöka OT-uppgradera tätt inpå resan om man inte vill ligga ute med pengar flera månader?

Det är nog tanken bakom OT att de ska hålla på dina pengar... Men å sandra sidan är nog tanken att du skall få avslag först tätt inpå flighten i händelse av avslag. Svaret du fick kan lika väl vara ett standardsvar som innebär att pengarna kommer inom 5 dagar från att du fått mailet (dvs avslaget).
 
De betalar tillbaka direkt mot en mindre avgift. USD 5-10 om jag minns rätt. Jag avbokade en resa omkring ett halvår innan och skulle annars fått vänta till efter avresa.
 
Lyckad OT för 2 pax förra veckan på ARN-EWR (SK903) (Vip Go till Plus) och sedan EWR-ARN (SK904) (Vip Go till Business). Kostade EUR 220 resp EUR 470 vilket kändes helt okej när T/R kostade 2900kr/p.p.

Första gången jag använde OT, lade in request c. 10 dagar innan avresa och fick confirmation på båda benen 4 dagar innan departure.
 
De betalar tillbaka direkt mot en mindre avgift. USD 5-10 om jag minns rätt. Jag avbokade en resa omkring ett halvår innan och skulle annars fått vänta till efter avresa.
Rent formellt är det ingen avgift för återbetalningen utan avgiften är anmälningsavgiften, och den är densamma oavsett om du får en upgrade via Optiontown eller ej.
 
Rent formellt är det ingen avgift för återbetalningen utan avgiften är anmälningsavgiften, och den är densamma oavsett om du får en upgrade via Optiontown eller ej.


Det här var mailet jag fick:
"According to our terms of service which you accepted before completing your UTo Sign-up, we process the refund within 5 business days from the flight departure.

On your request to process the refund instantly, following fees and charges will be charged apart from Sign Up price as urgent processing fee while making the refund.

• USD 10
"
 
Det här var mailet jag fick:
"According to our terms of service which you accepted before completing your UTo Sign-up, we process the refund within 5 business days from the flight departure.

On your request to process the refund instantly, following fees and charges will be charged apart from Sign Up price as urgent processing fee while making the refund.

• USD 10
"
För vanlig Optiontown är det ingen extra återbetalningsavgift.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen