Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nån varit med om att priset på en uppgradering gått ner (om ni av någon anledning avvaktat och kollat igen igen vid senare tillfälle)?
Jag har varit med om att det har gått upp, men aldrig ner (dock är min erfarenhet begränsad).

Jag har faktiskt varit med om att det gått ner, åtminstone när det varit interkontinentala linjer. Men när jag väl betalat Optiontown på en sträcka, säg till Plus på utresan, så är min erfarenhet att samtliga priser ligger fast, dvs från Plus till C ut och Go-Plus-C på hemvägen.

Har nån varit med om att priset på en uppgradering gått ner (om ni av någon anledning avvaktat och kollat igen igen vid senare tillfälle)?
Jag har varit med om att det har gått upp, men aldrig ner (dock är min erfarenhet begränsad).
Droppet OT på OSL-EWR i fjor da det kostet over €500, et par måneder senere gikk prisen ned til under 400. (Fikk den forøvrig gjennom for to personer)

Drog iväg en OT från Plus till C den 29 feb på cph-Nrt för 215euro, får se om den går igenom.

Jodå för 2 mån sedan ville man ha 383 € för plus till business blev 280 € förra söndagen ARN-HKG när jag tecknade

Lycka till och rapportera gärna hur det gått

Då är vi i NY!

Valde uppgradering med OT så fort jag kunde och väntade och väntade. Avgång var en lördag, på torsdag fick jag svar; avslag på uppgradering CPH-EWR.

Väl på CPH gick jag till loungen och fick uppgradering med EB poäng.

Väl i kabin räknade jag till 4(!) stycken pax i Business Class inklusive mig själv och mitt sällskap och därmed 28 lediga säten! Förstår inte den där Optiontown grejen. Verkar ju helt bananas att SAS (Privat Air) väljer att inte sälja ett säte för pengar när det finns så många lediga?

Väntar nu med spänning på hur min retur (EWR-ARN) kommer gå. Har ju en Pending via Optiontown där med. Räknar med att få svar inom kort då avresan är på torsdag.

/Johan

Då är vi i NY!

Valde uppgradering med OT så fort jag kunde och väntade och väntade. Avgång var en lördag, på torsdag fick jag svar; avslag på uppgradering CPH-EWR.

Väl på CPH gick jag till loungen och fick uppgradering med EB poäng.

Väl i kabin räknade jag till 4(!) stycken pax i Business Class inklusive mig själv och mitt sällskap och därmed 28 lediga säten! Förstår inte den där Optiontown grejen. Verkar ju helt bananas att SAS (Privat Air) väljer att inte sälja ett säte för pengar när det finns så många lediga?

Väntar nu med spänning på hur min retur (EWR-ARN) kommer gå. Har ju en Pending via Optiontown där med. Räknar med att få svar inom kort då avresan är på torsdag.

/Johan
Kul! Vad tyckte du om kärran? Om det nu var samma som vi flög som jag rapporterat om i min SK907 tråd.

Det var med Privat Air:s B737-800 Winglets och servicen var utmärkt. Vi var ju bara 4 så vi fick nästan en egen purser till förfogande.

Snabbt framme med champagnen och rikligt påfyllt, bra middag med fyra varmrätter att välja mellan och dessertbordet var det bara att plocka ifrån efter samvete. :) Och Hästens kudde och täcke till nattsömnen.

Har inte åkt så enormt mycket BC så jag har inte så värst mycket att jämföra med men hoppas jag får en plats på returen till ARN också så jag får se SAS helt egna produkt i den nya A330:an.

Var hittar jag din rapport?

/Johan

Svaret stavas politik, man vill inte göra det för lätt att få uppgraderingar... Då förlorar man på sikt om allt fler skulle välja den metoden framför att betala...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen