Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ingen OT på morgondagens ARN-HKG. Trist, har inte testat nya C än, och eftersom min nya kvalificeringsperiod började i måndags så hade det varit fint med en extra boost av baspoäng.

Nähä, ingen OT på hemresan på måndag heller. En massa negativ spend på amex blir det dessutom då dessa betalats förra året (då jag nådde mina vouchers utan problem), men nu dras de ju bort från det här årets spend.

Är i valet och kvalet om jag ska ansöka om OT till NY senare i vår från Plus till C. Det kostar 450 Euro ToR. Funderar på om det är värt det? Inte de billigaste poängen men inte helt dyrt heller. Jag får väl 5000 poäng om jag uppgraderas båda vägarna?

Det beror på vilken plusbiljett du har. OT ger poäng som Business saver, d v s samma poängantal som vanlig Plus. Har du däremot Plus Saver, så ger uppgraderingen 2,000p mer per resa. Plus EBG/D 25% bonus

Det beror på vilken plusbiljett du har. OT ger poäng som Business saver, d v s samma poängantal som vanlig Plus. Har du däremot Plus Saver, så ger uppgraderingen 2,000p mer per resa. Plus EBG/D 25% bonus
Tack, jag har bokning i P. Har för mig att jag kollade att det skulle ge 10 000 poäng (*G)

OT på long-haul SK?
Låter som en ouppnåelig dröm...?
Förbered dig på alt. Cash eller Poäng... NYC brukar dessutom vara fullt i C. Men lycka till...

Fick ingen OT uppgradering på EWR - CPH - ARN denna gång heller. Valde att mellanlanda i CPH för jag har haft bättre hitratio där än på ARN direkt. Flyger rutten ca 8 ggr per år och har inte fått igenom mer än Plus (typ tre ggr) på nästan två år. Riktigt irriterad. Bu.

Planet är så gott som tomt, EF visar: 6 i C, 9 i Y och 9 i M.

Jag är EBG, har varit i typ 5 år, är alltid inloggad på SAS när jag bokar och signar alltid upp för OT direkt, har haft konto på OT i fem år, och använder alltid samma konto, har betalat med PayPal de senaste gångerna. Nån som har nån ide på vad jag kan göra för att öka mina chanser? Nåt som jag borde göra annorlunda?

Fick ingen OT uppgradering på EWR - CPH - ARN denna gång heller. Valde att mellanlanda i CPH för jag har haft bättre hitratio där än på ARN direkt. Flyger rutten ca 8 ggr per år och har inte fått igenom mer än Plus (typ tre ggr) på nästan två år. Riktigt irriterad. Bu.

Planet är så gott som tomt, EF visar: 6 i C, 9 i Y och 9 i M.

Jag är EBG, har varit i typ 5 år, är alltid inloggad på SAS när jag bokar och signar alltid upp för OT direkt, har haft konto på OT i fem år, och använder alltid samma konto, har betalat med PayPal de senaste gångerna. Nån som har nån ide på vad jag kan göra för att öka mina chanser? Nåt som jag borde göra annorlunda?
Byt mailadress som du använder har några tipsat om.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen