Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får nog ringa och ordna plats. Tror inte att systemen stödjer detta.

Har inte det varit på långa segment?

Jo tusan, visst har det varit det. Annorlunda på korta menar du?

På vanliga SAS Boeing 73x / Airbus 32x så kan man välja plats efter lyckad OT intra EU. Men på t ex ATR och CRJ900 så har jag inte lyckats online.

Det är säkert "operated by" som ställer till det

Jag har inte haft några problem att välja säten på short haul på uppgraderade biljetter. Har testat GOT-CPH med ATR:en, wideroe-flighter osv. Aldrig misslyckats. Kanske är SK IT som levererar igen...

Fick avslag även på hemresan. Tror min mailadress är förbrukad. Blir att använda en ny nästa gång. Men planet var typ halvfullt på vägen dit och jag hade 30B med ledigt bredvid mig. Många tog 4-säten och låg och sov. Ingen som inte ville behövde ha någon bredvid sig.

När jag kollar på hemresan imorgon tisdag ser det helt plötsligt väldigt fullt ut i Go. Hit fick jag sms om uppgraderingserbjudande men det har jag inte fått nu fast det ser ganska tomt ut i plus. Har inte bestämt mig för om jag tycker det är värt det. Är lite nöjd att jag inte blev uppgraderad. Nu får jag massor av pengar tillbaka till en bättre kurs också.

Ingen upppgradering till EWR i morgon från CPH. Kanske inte så konstigt med tanke på helgens alla inställda flighter och även idag var planet från CPH inställt. Hoppas bara jag kommer iväg i morgon...

Hur svårt är det att få igenom 4 pers OT i en bokning M->C till New York? Nån som lyckats? Går det att splitta bokningen till 2 bokningar i efterhand för att optimera chanserna?

Vill bara tipsa om att det på senaste tiden ofta är billigare att uppgradera på Arlanda än via Optiontown vid long haul. Betalade 1200 spänn för PLUS sist och förr-förra gången hade de något erbjudande på Business för 3000 kronor från ekonomi och det har jag inte fått nån gång via optiontown.

Via OT får du ny bokningsklass dvs mer poäng, det brukat man inte få vid gate.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen