Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur svårt är det att få igenom 4 pers OT i en bokning M->C till New York? Nån som lyckats? Går det att splitta bokningen till 2 bokningar i efterhand för att optimera chanserna?
Till NY är lättare än hem, väljer du dessutom dagar då få affärsresenärer reser så ökar chanserna. Lördag, tisdag, onsdag är mina helt ovetenskapliga erfarenheter av färre resenärer i C

Min flickvän åker hem från Hamburg och var bokad i Go genom sitt jobb.. jag har lagt in OT request på hennes flyg (la in det nu), hur lång tid brukar det ta till flyg inom EU bekräftas/nekas?

Samtliga flighter bokades 23:30 igår kväll och OT lades in 15 min efter bokning. 3,5 timme senare hade 4 mail kommit med 5-10 min intervall att jag blivit uppgraderad på samtliga flyg från Youth (Bokningsklass V) till Plus (Bokningsklass Z). Sköna 7500 poäng in istället för bara 1880 som Youth hade gett.

17JAN ARN-OSL SK495 (42 euro)
17JAN OSL-LHR SK809 (42 euro)
17JAN LHR-CPH SK1516 (57 euro)
17JAN CPH-ARN SK1428 (41 euro)

Totalt 182 euro och biljetten i grunden kostade 2194SEK.

Suck, om man ändå kunde boka Ungdomsbiljett men tyvärr e d typ 25 år försent... :(
Nåja, va e väl en bal på slottet man får väl leva me d å anse sig lite visare i livet istället. :D

Min flickvän åker hem från Hamburg och var bokad i Go genom sitt jobb.. jag har lagt in OT request på hennes flyg (la in det nu), hur lång tid brukar det ta till flyg inom EU bekräftas/nekas?
Jag la in OT för 4 flighter på en bokning inom EU typ 1,5 dygn innan avresa. Tog bara 4-5 timmar sen svarade dom att jag fick upgrade på samtliga ben.

Men är de inom EU brukar de faktiskt va väldigt tidiga, 3-5 dagar innan alltid för min del. Men som sagt fram till 4 timmar innan gäller ju så checka inte in online!

Jag la in OT för 4 flighter på en bokning inom EU typ 1,5 dygn innan avresa. Tog bara 4-5 timmar sen svarade dom att jag fick upgrade på samtliga ben.

Men är de inom EU brukar de faktiskt va väldigt tidiga, 3-5 dagar innan alltid för min del. Men som sagt fram till 4 timmar innan gäller ju så checka inte in online!
I reklamen för SAS Plus säger de att biljetten blir ändringsbar (flexibel), stämmer det även vid Optiontown?

Jag bokade om en plus biljett som jag fick igenom via ot till en tidigare avgång.

Jag bokade om en plus biljett som jag fick igenom via ot till en tidigare avgång.
Var det när du hade kommit ut till flygplatsen?
Där brukar de ju kunna boka om icke ombokningsbara biljetter, om avgången är tidigare än ursprungsbokningen, har aldrig hört om någon som har kunnat senare lagt avgången.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen