Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på svar från OT på min CPH-IAD flight fredag 15Jan. Ansökte i juli, EUR 344 pr leg från GO till Bus.
Har haft 100% Upgrades på flights innom Europa (8 av 8), men 0% på inter-kontinental (0 av två, varav den ena var confirmed PLUS pending availability ved incheck men jag valde cash Upgrade till Bus i stället).

Går det att ansöka om OT för inrikes alltså? Trodde inte det gick.

Det går alldeles utmärkt.
Jag ansökte om uppgradering igår för resa på fredag som gick igenom alldeles nyss.

Stockholm - Luleå

Signade upp
2016-01-11 20:40
Bekräftad uppgradering
2016-01-12 09:50
Avgång
2016-01-15 17:45

Prövade på att registrera ny mail för denna OT. Priset på uppgraderingen var det lägsta jag sett hittills för inrikes. (€29)

Väntar på svar från OT på min CPH-IAD flight fredag 15Jan. Ansökte i juli, EUR 344 pr leg från GO till Bus.
Har haft 100% Upgrades på flights innom Europa (8 av 8), men 0% på inter-kontinental (0 av två, varav den ena var confirmed PLUS pending availability ved incheck men jag valde cash Upgrade till Bus i stället).

Blev OT Upgrade til Plus på CPH-IAD, EUR 158. Fick besked 52t innan avgång.

Skulle precis lägga in en OT på ett inrikesben. Sökte upp bokningen och fick då priset €35. När jag skulle betala så passade jag på att logga in, och då fick jag istället priset €37... :(
Det verkar bero på vilken e-postadress du använder, OT verkar spåra hur många uppgraderingar man fått via sitt konto och därigenom justera priset. Skippa inloggningen och använda nya e-postadresser hela tiden är tipset. :)

Åker ARN-EWR idag 14/1, SK903. Hade sökt uppgradering till Plus i november (208€). Har hittills inte fått något bekräftelsemail från OT, men när jag kollade via SAS appen i morse och minsann hade bokningsklassen ändrats till Plus! Är det vanligt att man inte får något mail från OT?

Åker ARN-EWR idag 14/1, SK903. Hade sökt uppgradering till Plus i november (208€). Har hittills inte fått något bekräftelsemail från OT, men när jag kollade via SAS appen i morse och minsann hade bokningsklassen ändrats till Plus! Är det vanligt att man inte får något mail från OT?
Ja.

Det brukar komma så småningom, men det kan definitivt komma betydligt senare än själva uppgraderingen.

+1

Ska till HKG imorgon. Ansökt om uppgradering förra året.
IGNEN bekräftelse alls. Det var samma när vi flög till IAD Nov 2015.
Konstigt!
För flights inom Norden eller Europa brukar jag dock får bekräftelse ifrån OT.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen