Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan sak jag har noterat är att det verkar som att infon om bokningsklass i sas appen försvinner när man håller på att bli uppgraderad? dvs. man se inte om det är plus eller minus, bara typ av plan dagarna innan.
Känner igen den upplevelsen, reagerade också på det!

Bokade en resa igår söndag för avgång på onsdag. Signade genast upp för OT. Blev nixad idag på morgonen.
Då avbokade jag resan inom 24-timmars gränsen, och bokade genast samma resa igen. (Fick samma pris.)
Signade upp för OT igen, vilket gick igenom på mindre än en timme. Den är märklig den där OT-algoritmen...
Använde en annan mejladress andra gången jag signade upp på OT, i övrigt allting samma.

Bokade en resa igår söndag för avgång på onsdag. Signade genast upp för OT. Blev nixad idag på morgonen.
Då avbokade jag resan inom 24-timmars gränsen, och bokade genast samma resa igen. (Fick samma pris.)
Signade upp för OT igen, vilket gick igenom på mindre än en timme. Den är märklig den där OT-algoritmen...
Använde en annan mejladress andra gången jag signade upp på OT, i övrigt allting samma.
ja du, det finns kanske inte någon algoritm utan en apa som får kasta en pil eller en fågel som får välja matskål eller kanske en parabol på något tag på en villa i bangalore som analyserar det kosmiska bruset... :)

Många har försökt (inklusive jag) och ingen har förstått nått. Dock verkar en ny mailadress göra susen... har inte blivit nekad ännu första gången på någon av de adresser jag har använt

3 bommar av 3 möjliga i år på kontinentala flygningar :( (ORD och NRT) och 1 av 1 testad lyckats på inrikes. Verkar vara lättare på korta distanser....
Skall test att byta mailadress till nästa gång

Fick igenom OT från Go till Business på SK963 (Stockholm - Hongkong) 5/11.

Bokade SAS Vip Go i maj, ansökte om OT i slutet av juni och betalade 333 Euro per person.

Fick svar via mail två dagar innan avresa men kunde redan på måndagen se i SAS-appen att vi var uppgraderade till Business.

Hemresan nekades dock, valde att uppgradera till Plus med poäng.

Måste säga att jag tycker Optiontown fungerar riktigt bra. Tog tillfälle i akt att summera mitt track record hittills:

Intercontinental
Förfrågningar: 9
Uppgradering till Business: 4
Uppgradering till Plus: 2
Nekade: 3

Intra Europa
Förfrågningar: 3
Uppgradering till Plus: 3
Nekade: 0

Kanske bara jag som haft tur hittills, men det fungerar ju för det mesta och pengarna kommer snabbt tillbaks vid utebliven uppgradering.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen