Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vaniljvodka

Medlem
Tror att de flesta varit överens om att det inte finns någon riktig logik i hur OT fungerar. Skulle bli väldigt förvånad om det fanns ett (fungerande) kösystem.

Jag skulle bli förvånad om de inte tar hänsyn till status eller när man ansöker. Sen kanske det inte alltid fungerar, men nånstans vill jag tro att min framförhållning kan ha med mitt track record att göra. Sen behöver det såklart inte vara så...
 

Vaniljvodka

Medlem
Jahapp, allt snack om mitt lysande track record jinxade alltså uppgraderingen till PLUS på ARN-ORD nu på fredag. Nekad för en timme sen. Verkar finnas hur mycket plats som helst i PLUS enligt Expert Flyer. Det var ju trist. Hade behövt poängen.
 

sembl

Medlem
Vänta nu... ska @sembl ut å flyga SAS på long haul.... vad har hänt? :D

Även grisar kan flyga ibland. Måste ju prova på nu när de har nya säten. Har 30A på alla resor för tillfället. Hoppas fortfarande OT. Har iaf inte fått nej idag heller.

Nu skall jag bara hitta en sjysst vattenflaska och uppblåsbar nackkudde. Hade även tänkt att köpa med Max burgare och coke zero så är saken biff. Väntar på att få utskällning att jag har med egen vattenfaska som är ärligt påfylld ur kranen på flygplatsen och se på när resten av kabinen tittar avundsjukt på mig när jag äter en hamburgare.
 

bnr

Medlem
Fick uppgradering ARN-GOT nu. €36
Signade upp
2015-11-17 14:26
Bekräftad uppgradering
2015-11-17 15:26
Avgång
2015-11-19 08:10

Fick uppgradering GOT-ARN nu. €36
Signade upp
2015-11-17 14:26
Bekräftad uppgradering
2015-11-17 15:26
Avgång
2015-11-19 20:10

Hit rate än så länge
4/4 EU-segment (utanför Norden)
4/4 Norden-/Baltikum-segment
 

Canadien

Medlem
Fast på
Även grisar kan flyga ibland. Måste ju prova på nu när de har nya säten. Har 30A på alla resor för tillfället. Hoppas fortfarande OT. Har iaf inte fått nej idag heller.

Nu skall jag bara hitta en sjysst vattenflaska och uppblåsbar nackkudde. Hade även tänkt att köpa med Max burgare och coke zero så är saken biff. Väntar på att få utskällning att jag har med egen vattenfaska som är ärligt påfylld ur kranen på flygplatsen och se på när resten av kabinen tittar avundsjukt på mig när jag äter en hamburgare.
Fast på longhaul får man både mat och vatten/läsk i Go. Aven om maten kanske inte kommer upp i Max-klass.
 

Kebalibre

Medlem
Även grisar kan flyga ibland. Måste ju prova på nu när de har nya säten. Har 30A på alla resor för tillfället. Hoppas fortfarande OT. Har iaf inte fått nej idag heller.

Nu skall jag bara hitta en sjysst vattenflaska och uppblåsbar nackkudde. Hade även tänkt att köpa med Max burgare och coke zero så är saken biff. Väntar på att få utskällning att jag har med egen vattenfaska som är ärligt påfylld ur kranen på flygplatsen och se på när resten av kabinen tittar avundsjukt på mig när jag äter en hamburgare.
Om du inte blir uppgraderad är jag lite intresserad av hur du upplever rad 30 i nya kabinen.
 

olo

Medlem
Om du inte blir uppgraderad är jag lite intresserad av hur du upplever rad 30 i nya kabinen.
Finns en del om det i Bästa GO-platserna i SAS nya A330-kabin? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Jag åkte på rad 30 till HKG och det var ganska stor skillnad genom främst 2 saker:
* Benutrymmet: Betydligt generösare, efter tips här på bc.se plockade jag ner kabinväskan och la den som fotstöd, vilket gjorde det rätt okej.
* Skärmen: Den som sitter i Plussätet framför är inte igång, utan du har en skärm som du fäller upp från utrymmet mellan stolarna. Den är helt okej. Dock är det två nackdelar med den. Den första är att den inte få användas under start/landning och det andra är att den är lite i vägen när det gäller nå mittgången. Om skärmen fälls in helt tappar den vad du höll på med innan, så det gäller att bara fäll ner den delvis.
 

Filip

Medlem
Kan jag registrera en resa hos Optiontown där jag väljer att enbart göra ansökan om uppgradering på ditresan för att i ett senare skede / efter avresa ansöka om uppgradering för hemresa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen