Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
55 EUR ARN-LHR känns mer befogat än 44 EUR ARN-CPH...

Smart upplägg. Jag åker en del tåg. Med svart SJ Prio och 1 klass-biljett får man alltid åka med tidigare i mån av plats. Dvs. anta att man ska Linköping-Stockholm när man jobbat klart, man kan då boka 22.00-avgången (som dessutom är klart billigare) och hoppa på när man vill, om det inte är fullt. Går ett tåg i timman från kl. 14-22 utom kl. 21.
Per

Jag har gjort exakt så. Hade en resa hem från London som var uppgraderad med OT till Plus. Kom iväg från kontoret lite tidigare än beräknat så jag gick till SAS gaten och personalen där ordnade så jag kom med ett tidigare plan som just höll på att boarda. De hänvisade mig dock till att gå till ombokningsdisken nästa gång jag ville med ett tidigare flyg.
Fick du poäng för den uppgraderade biljetten?

1. Att pröjsa till OT innebär utlandsbetalning väl?
2a. Och jag antar att det inte räknas som att köpa biljett på SAS (30 EB-pts per 100kr med Amex)?
2b...och om det stämmer, vilket kort är bättre att betala OT med bara med tanke på ev avgifter och växlingskurs, Coop Medmera Mer eller Amex Premium?

1. Att pröjsa till OT innebär utlandsbetalning väl?
2a. Och jag antar att det inte räknas som att köpa biljett på SAS (30 EB-pts per 100kr med Amex)?
2b...och om det stämmer, vilket kort är bättre att betala OT med bara med tanke på ev avgifter och växlingskurs, Coop Medmera Mer eller Amex Premium?
1. Tror det, lite kryptisk "Ort" när jag kollar mitt SAS Mastercard.
2a. Stämmer. Ger inte 30p/100kr. Är ju inte SAS man betalar.
2b. Beror på när du växlar in dina Medmera-poäng till eurobonus. Coop Medmera upp till 16,7p/100kr. Amex Premium 15p/100kr.

2b. Medmera Mer skall inte ha något påslag för valutaväxling, så du bör spara lite på att använda Coopkortet. Mitt MO för köp i utländsk valuta är att om jag behöver spenden för vouchern -> Amex, annars Coop. Jag gjorde något fälttest i somras och Coop växlade lite billigare än amex, även om skillnaden inte var så stor som Amex 2% avgift kunde leda en att tro.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen