Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade du bägge sakerna idag (eller i alla fall ungefär samtidigt)? Priserna är beroende av bokningsläget som ändras kontinuerligt

Har för mig de är rätt tydliga med att du inte kan dra tillbaka en ansökan, och en redan uppgraderad flight är nog också rätt kört att få tillbaka. Du kanske kan undvika att bli uppgraderad (och då få tillbaka pengarna - de har ju inte uppgraderat dig) genom att avboka biljetten, även om det i sig inte ger några pengar tillbaka...

Jag har en resa till SFO i Go (T) som jag bokade innan nya bonusreglerna, kan med andra ord maila Diamond support efter avslutad resa för att få det ursprungligt utlovade antalet poäng. Funderade att försöka uppgradera till Plus med optiontown men nu undrar jag om det påverkar hela min biljett så jag inte längre kan hävda att den bokades innan ändringen.

Jag har en resa till SFO i Go (T) som jag bokade innan nya bonusreglerna, kan med andra ord maila Diamond support efter avslutad resa för att få det ursprungligt utlovade antalet poäng. Funderade att försöka uppgradera till Plus med optiontown men nu undrar jag om det påverkar hela min biljett så jag inte längre kan hävda att den bokades innan ändringen.

Inte gjort det själv (ännu), men läst att flera andra här på forumet har gjort på detta sätt med framgång.

EDIT: Missuppfattning från min sida

Last edited:
Det lyder ikke rimeligt at kræve point efter den gamle tabel hvis man køber en OptionTown efter 2015-11-27. Hvis man har købt billet og OptionTown inden er det en anden snak..

Prövade OT ARN-GOT 6 mars från GO till PLUS för 25 Euro som idag gick igenom. 10 rader PLUS på en B737-800 som inte ens är halvfull men dom kanske värdesätter seatblocking ?? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen