Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
En vecka sen reste jag och min kompis till Berlin och hade köpt biljetter i en av SAS kampanjer och betalat under 800kr för en tur / retur biljett. Fick erbjudandet att köpa Optiontown upgrade Go > Plus på väg ut och det gjorde vi för 37€ / person. Kan säga att det var värt att få en kvälls middag ombord, dryck och 2500EB poäng. Bra jobbat av SAS att erbjuda denna möjlighet också inom Europa.
 

ChabbeT

Medlem
En vecka sen reste jag och min kompis till Berlin och hade köpt biljetter i en av SAS kampanjer och betalat under 800kr för en tur / retur biljett. Fick erbjudandet att köpa Optiontown upgrade Go > Plus på väg ut och det gjorde vi för 37€ / person. Kan säga att det var värt att få en kvälls middag ombord, dryck och 2500EB poäng. Bra jobbat av SAS att erbjuda denna möjlighet också inom Europa.
För mig kostar det tyvärr 110 eur totalt TXL-CPH-LPI från go->plus på tisdag. Annars hade jag huggt betalade iofs inte mkt för resan men men
 

ChabbeT

Medlem
Jag reser till BER på fredag från ARN, SAS/Optiontown vill ha 60€.
Jag kommer inte att ta erbjudandet.
Har ju allt utom Pluskabinen som EBD, äter i loungen hoppas det är fiskfrikadellerna!
Tänker exakt likadant på vägen hem på tisdag. Åker dock ner med Airberlin i kampen för topbonus Platinum sorry för OT
 

Jensik

Medlem
OTn gick även igenom på gårdagens LHR-ARN flyg med SK1524. Nästan fullt flyg och bara två rader i Plus (enbart 5 pax i Plus). Trevligt att man fick SB:)
 

teachme

Medlem
Fick svar nu, OT gick igenom verkar det som (1/3). Men det verkar inte vara helt klart;
Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Stockholm airport gate to receive your upgrade
Minns inte att jag läst i den här tråden om att någon har varit tvungen att visa ett printat email tidigare men jag kanske inte läst så noga?
 

jth

Medlem
Minns inte att jag läst i den här tråden om att någon har varit tvungen att visa ett printat email tidigare men jag kanske inte läst så noga?

Ja, det har stått exakt likadant i de mail jag har fått tidigare, men jag tror inte det är ett måste. Det verkar som det finns med i systemet ändå. I 9 fall av 10 kommer du få din uppgradering, men behåll alla dokumentation om du behöver efterkreditera poängen.
 

xz0781

Medlem
Fick svar nu, OT gick igenom verkar det som (1/3). Men det verkar inte vara helt klart;
Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Stockholm airport gate to receive your upgrade
Minns inte att jag läst i den här tråden om att någon har varit tvungen att visa ett printat email tidigare men jag kanske inte läst så noga?

Ja, det har stått exakt likadant i de mail jag har fått tidigare, men jag tror inte det är ett måste. Det verkar som det finns med i systemet ändå. I 9 fall av 10 kommer du få din uppgradering, men behåll alla dokumentation om du behöver efterkreditera poängen.

Vadå "9 fall av 10"? Vad får du det ifrån? Menar du att det finns Optiontown-uppgraderingar som inte funkar efter att man fått bekräftelsemail? Låter inte riktigt trovärdigt i mina öron. Skulle man få välja plats i C-cabinen via SAS hemsida och sen få höra att det var en 1/10 fejkad uppgradering? By the way fick jag en OT upgrade economy -> C CPH->PVG i kväll
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen