Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som vet om OT påverkas av det nya??
Enligt den nya intjäningstabellen som ska gälla från 1 jan 2015 blir det en försämring med poängintjäningen för OT-biljetter.
En uppgradering till Business blir ju till Z-klass och då får man bara 6000 poäng för CPH- New York mot tidigare 7800.
SAS Plus blir också sämre. B-klass kommer att ge 4000 p till New York mot tidigare samma som för Business, dvs 7800

Dvs, om du uppgraderar till Plus från en dyr ekonomiklass kommer du således få lika många poäng som du skulle fått ursprungligen. Från lägsta ekonomi ger det mer poäng

Att uppgradering till business ger färre poäng gäller ju tyvärr inte enbart för OT utan för ALLA biljetter som bokas i Z :(

Under alla omständigheter behöver de vara tydliga i sin marknadsföring att OT inte alltid emdför mer poäng (dvs från dyr ekonomi till Plus) eller från dyr Plus till Business. I övriga fall medför väl OT faktiskt att man får mer poäng än ursprungsbokningen?

Håller på att hjälpa en kompis att fixa en Option Town uppgradering mellan ARN-EWR, tyvärr är den dyr. Från go till Plus 205/235 samt biz 498/576€
Har priserna gått upp? Sist jag testade så kostade det ca 150 för plus och 290 för biz?

Nix som använder det ofta, brukar priserna gå upp eller ner?

så här ser det ut angående bokningsläget

Ut: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B1 P0 A0 E9 M9H1 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Hem : C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Edit: la till data från expertflyer

Last edited:
Håller på att hjälpa en kompis att fixa en Option Town uppgradering mellan ARN-EWR, tyvärr är den dyr. Från go till Plus 205/235 samt biz 498/576€
Har priserna gått upp? Sist jag testade så kostade det ca 150 för plus och 290 för biz?

Nix som använder det ofta, brukar priserna gå upp eller ner?

så här ser det ut angående bokningsläget

Ut: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B1 P0 A0 E9 M9H1 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Hem : C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Edit: la till data från expertflyer

Inga konstiga priser.
Billigaste brukar vara 150€ per kabinklass som ska uppgraderas. Det är dock folk på forumet som postat om 400€ per kabinklass för uppgradering.

Jag loggade in på OT och kollade om priserna har förändrats och de har det gjort, tyvärr åt det negativa hållet.

14 Jan CPH - NRT: Go -> Plus 320 euro, Go -> Business 540 euro, samma priser hem från Tokyo den 20 jan :/

2 feb - CPH - NRT: Go -> Plus 320 euro, Go -> Business 540 euro.
16 feb - NRT - CPH: Go -> Plus 343 euro, Go -> Business 584 euro.

2 mars - CPH - NRT: Go -> Plus 320 euro, Go -> Business 540 euro, samma priser hem från Tokyo den 16 mars :/

OT uppgradering även inom europa.
Första gången jag ser detta. Fick just ett mail från SAS att jg kan uppgradera ARN-FRA via OT för ett flyg på söndag.

Fast länken fungreade inte förrän 3 försök då hittade OT mitt flyg go till Plus för 34Eur

Någon annan som fått mail att OT nu fungerar inom Europa också?

Nackdelen blir väl att det blir trängre i Plus. Har ju ofta vart egen rad på många av mina flyg i Plus när jag flugit på icke business tidpunkter.= mitt på dagen.

OT uppgradering även inom europa.
Första gången jag ser detta. Fick just ett mail från SAS att jg kan uppgradera ARN-FRA via OT för ett flyg på söndag.

Fast länken fungreade inte förrän 3 försök då hittade OT mitt flyg go till Plus för 34Eur

Någon annan som fått mail att OT nu fungerar inom Europa också?

Nackdelen blir väl att det blir trängre i Plus. Har ju ofta vart egen rad på många av mina flyg i Plus när jag flugit på icke business tidpunkter.= mitt på dagen.

Gissar att det är en försvinnande liten del av de som sitter i Plus intra EU som har gjort OT, de flesta jag känner utanför BC har aldrig testat OT eller känner ens till det, inklusive några med guld och silverkort.

verkar dessutom som detta erbjudande per email är lite slumpmässigt. Min tjej som flyger på samma flyg men annat bokningnummer har inte fått något (ännu)
Och mina erfarenheter med OT på USA flyg är inte de bästa. funkar 2 av 5 ggr men att få tillbaka pengarna har varit segt de 3gångerna.

Lösningen är förståss boka Plus på EU flygen redan från början. ungefär samma pristillägg vid tidig bokning och man vet vad man får.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen