Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första ggn jag använt OT, skall flyga till Washington på onsdag. Loggar in på SAS och ser att jag fått plats på rad 15. Det är plus vad jag förstår, men är det uppgraderingen som gått igenom eller SAS som varit snälla?
Jag lyckas inte finna något på optiontown, ser bara booking reference men kan liksom inte klicka mig vidare.

Nu kom mailet från OT om att uppgraderingen OSL-ARN imorgon inte gick igenom. Kanske inte så oväntat, men hade varit kul om möjligheten till uppgradering hade funnits.

Man kan ju fundera på om det verkligen inte var möjligt att uppgrader, för då borde de väl betala tillbaka alla pengar?

Första ggn jag använt OT, skall flyga till Washington på onsdag. Loggar in på SAS och ser att jag fått plats på rad 15. Det är plus vad jag förstår, men är det uppgraderingen som gått igenom eller SAS som varit snälla?
Jag lyckas inte finna något på optiontown, ser bara booking reference men kan liksom inte klicka mig vidare.

Det är inte helt ovanligt att man inte får mail från OT utan bara märker att man sitter i den nya kabinen.

Det är inte helt ovanligt att man inte får mail från OT utan bara märker att man sitter i den nya kabinen.
SAS sida uppdaterades typ 2-3 dygn innan, idag fick jag ett mail ifrån OT att uppgraderingen till plus gått igenom. Flyger till Washington imorgon, betalat 3000:- t o r. Fick betala runt 130 euro för uppgradering till plus på vägen dit. Får se hur det går på hemvägen.

Ska bli spännande att se vad som händer med den här. Bokade först SAS VIP Go för en billig peng + 149 Euro OT.

upload_2014-11-5_9-56-26.png

Last edited:
SAS sida uppdaterades typ 2-3 dygn innan, idag fick jag ett mail ifrån OT att uppgraderingen till plus gått igenom. Flyger till Washington imorgon, betalat 3000:- t o r. Fick betala runt 130 euro för uppgradering till plus på vägen dit. Får se hur det går på hemvägen.
Hur långt i förväg ansökte du om OT, just nu så har jag en resa CPH-IAD som de vill ha 2.600 SEK till Plus (prissättningen varier verkligen...)

Hur långt i förväg ansökte du om OT, just nu så har jag en resa CPH-IAD som de vill ha 2.600 SEK till Plus (prissättningen varier verkligen...)
Augusti kanske, och jag har verkligen dragit vinstlotten. Planet 3 timmar försenat just nu, vilket borde innebära om de inte kör på som bara den att ersättning borde lösa ut. Ersättningen blir då mer än vad jag betalt t o r i plus. Samt att jag nu under väntan sitter i loungen på CPH och dricker pilsner. Utan plus och loungen hade jag troligen tagiut livet av mig.. ;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen