Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är nog lika osäkra båda två. Men störst chans har du nog om du bokar en flight med låg beläggning i business och sedan gör en standby upgrade. Jag hade börjat med att ansöka om OT och sedan haft som fallback att göra en standby upgrade.

Jag och min kollega gjorde ett expriment. Vi ska båda flyga CPH-PEK imorgon med SAS. Jag försökte få en OT och min kollega en med poäng (både GO till PLUS). Jag är diamant och han är guld. Min OT gick inte igenom men hans med poäng gick igenom... får hoppas på en standby uppgradering på flygplatsen imorgon....

Jag och min kollega gjorde ett expriment. Vi ska båda flyga CPH-PEK imorgon med SAS. Jag försökte få en OT och min kollega en med poäng (både GO till PLUS). Jag är diamant och han är guld. Min OT gick inte igenom men hans med poäng gick igenom... får hoppas på en standby uppgradering på flygplatsen imorgon....
Det vore intressant att få mer insikt i hur/varför/när en uppgradering med poäng vs. OT är mest sannolik. Vem/vilka är det egentligen som styr hur uppgraderingar fördelas?

Det vore intressant att få mer insikt i hur/varför/när en uppgradering med poäng vs. OT är mest sannolik. Vem/vilka är det egentligen som styr hur uppgraderingar fördelas?

Jadu. Det skulle vi nog alla gärna vilja veta, men tyvärr är det "undisclosed" som OT själva säger. "Förmodligen" är det så att SAS säger till OT hur många uppgraderingar de vill ha på en given flight och sedan väljer OT ut de som uppgraderas (på vilka grunde kan vi bara spekulera om).

21/8 uppgraderad på CPH-SFO, overbooket i economy, men en del ledig lenger frem.
4/9, OT gikk ikke igjennom på EWR-OSL, mye plasser ledig i alle klasser

Så tydelig at det har noe og si hvor mange plasser som er ledig i klassen man opprinnelig har

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen