Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittills hyfsad utdelning: Go till Business på SK945 den 3 april och fick just besked om Go till Business på SK935 den 11 april :)
Dock ingen uppgradering på SK946 den 6 april.

Har sett i min bokning på sas.se att jag är uppgraderad till Plus på söndag på SK936, tillsammans med övriga tre familjemedlemmar, men när jag ska välja plats finns det bara en enda plats ledig.
Många stolar verkar dock blockade enligt Expertflyer, så det är väl bara att vänta tills OLCI öppnar....
Ingen ny biljett än från SAS dock och inget mail från OT.....står fortfarande Upgrade decision pending. Kan det vara en opup?

Vad händer egentligen när det blir ett nytt biljettnummer med bokningen. Har begärt en OT-upgrade på en resa med SAS från ARN-EWR. Returen som går BOS-(AA)-ORD-(SK)-ARN har jag inte begärt upgrade på.

Om nu utresan uppgraderas och får ett nytt biljettnummer. Kommer det då att bli strul med returen. Tyckte jag läste om någon som det hade strulat med som åkte AA eller UA till ORD (nu var det ju visserligen samma genomgående resa).

Vad innebär det egentligen att biljetten skrivs ut på ett nytt biljettnummer?

Ok, så om det inte är en opup per definition, vad klassas det som då, ren ombokning? Bifogar den nya biljetten och även om jag ansökt om OT till både Plus och C fick jag alltså nej på dessa och full refund. Jag trodde f.ö. I-klass var award och det highlightade stycket har jag svårt att tolka.. Kan mycket, men har löjligt mycket kvar att lära. :)

Jag tycker det ser ut som att din UTO gick igenom, även om OT inte tyckte det. Jag är fullkommligt övertygad om att det sitter någon person i CPH och hanterar OT på SAS-sidan. Och ibland blir det fel eftersom det är en människa vi pratar om. I det här fallet ser det ut som att OT tror att du inte blev uppgraderad men du fick ändå en uppgradering till en awardspace (I) och det gjordes en reissue på din biljett. Fick du poäng för det där benet? Eftersom det nu ser ut som att du var bokad i I så är jag inte förvånad om du inte fick poäng automatiskt.

Om nu utresan uppgraderas och får ett nytt biljettnummer. Kommer det då att bli strul med returen. Tyckte jag läste om någon som det hade strulat med som åkte AA eller UA till ORD (nu var det ju visserligen samma genomgående resa).

Vad innebär det egentligen att biljetten skrivs ut på ett nytt biljettnummer?

Det ska inte bli något strul, men givetvis kan allt hända om något går snett någonstans.

Normalt sett får man väl inte ett nytt biljettnummer utan man gör reissue på biljetten. Detta innebär i princip att man backar bandet och gör i princip om hela köpet av biljetten (väldigt förenklat).

När man får en OpUp, så brukar man inte ändra på bokingsklasser utan man bara seatar personen i en annan kabin av någon anledning.

Jag tycker det ser ut som att din UTO gick igenom, även om OT inte tyckte det. Jag är fullkommligt övertygad om att det sitter någon person i CPH och hanterar OT på SAS-sidan. Och ibland blir det fel eftersom det är en människa vi pratar om. I det här fallet ser det ut som att OT tror att du inte blev uppgraderad men du fick ändå en uppgradering till en awardspace (I) och det gjordes en reissue på din biljett. Fick du poäng för det där benet? Eftersom det nu ser ut som att du var bokad i I så är jag inte förvånad om du inte fick poäng automatiskt.

Den där ser felaktig ut I vilket fall.... OT bokas väl i Z? Men I vilket fall som helst INTE i I. Jag tror som agehall, den där kan iRobert få problem med att få poäng för. Tog OT betalt av iRobert eller blev det refund?

Ok, så om det inte är en opup per definition, vad klassas det som då, ren ombokning? .....
Jeg tror som agehall at det er en fejl. En fejl som du skal være glad for (og som også kan skyldes OT!!) og ikke reagere på, da det kun bliver problemer eller du kan risikere at opgraderingen annulleres...Glem pointindtjening - det betyder (næsten) intet i forhold til merværdien af OpUp. Til lykke!!

Tack för svaren, agehall och NotRyan - jag fick 10250 baspoäng (2x, mao) redan senare samma dag som flygningen utfördes, plus även 20500 extrapoäng (julklappstrippel till staterna.) Så allt annat än problem - har aldrig fått poängen insatta så fort förut.. OT tog som vanligt betalt vid signup, senare fördes hela summan tillbaka, minus 5€.

Jeg tror som agehall at det er en fejl. En fejl som du skal være glad for (og som også kan skyldes OT!!) og ikke reagere på, da det kun bliver problemer eller du kan risikere at opgraderingen annulleres...Glem pointindtjening - det betyder (næsten) intet i forhold til merværdien af OpUp. Til lykke!!
Online ansökte jag även om uppgradering från Plus till C på denna reissue-biljett, för 25k poäng, och denna gick igenom utan några bekymmer eller problem alls. Låter mer och mer som att jag haft ordentlig tur att ha fått några poäng! :)

Online ansökte jag även om uppgradering från Plus till C på denna reissue-biljett, för 25k poäng, och denna gick igenom utan några bekymmer eller problem alls. Låter mer och mer som att jag haft ordentlig tur att ha fått några poäng! :)

Aha! Om du ansökte om en poänguppgradering som gick igenom så förklarar det allt. Då skulle du ha bokats om till I-klass (och borde få poäng för ursprunglig klass).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen