Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes, säger inte emot er det minsta där, men faktum kvarstår att min sittplats flyttades från eko till plus, inte businesskabinen, och dubbla poängen trillade in trots att I-klass skall generera nada, så något konstigt är det ju som skett. Oavsett vad gick jag med "vinst" poängmässigt på resan, så annat än nöjd kan man ju inte vara. :)
Livet er en mangfoldig gave!

Har sett i min bokning på sas.se att jag är uppgraderad till Plus på söndag på SK936, tillsammans med övriga tre familjemedlemmar, men när jag ska välja plats finns det bara en enda plats ledig.
Många stolar verkar dock blockade enligt Expertflyer, så det är väl bara att vänta tills OLCI öppnar....
Ingen ny biljett än från SAS dock och inget mail från OT.....står fortfarande Upgrade decision pending. Kan det vara en opup?

Igår kom mail från OT med innehållet:
"Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK936 San Francisco - Copenhagen Apr 20 (Booking Reference - XXXXXX).

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the San Francisco airport gate to receive your upgrade."

Vad jag har förstått av tidigare inlägg här så brukar den här typen av besked så gott som alltid leda till en uppgradering, stämmer det? Är det bra att vara extra tidigt ute på flygplatsen eller spelar det ingen roll?

Igår kom mail från OT med innehållet:
"Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK936 San Francisco - Copenhagen Apr 20 (Booking Reference - XXXXXX).

Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the San Francisco airport gate to receive your upgrade."

Vad jag har förstått av tidigare inlägg här så brukar den här typen av besked så gott som alltid leda till en uppgradering, stämmer det? Är det bra att vara extra tidigt ute på flygplatsen eller spelar det ingen roll?

Så gott som alltid med reservation för att OT är lite mystiskt :)
Jag fick denna variant just från SFO och incheckningsdisken hävdade att dom inte kunda göra något alls åt uppgraderingen även om de såg noteringen om OT-upgrade, svaret blev att det bara var gaten som kunde göra något. Detta ställde sig hon i gaten sig frågande till att de sagt, så en extra fråga vid incheckningen är nog bra. Så har tyvärr inget bra svar, utan mer en delad erfarenhet.

Det som det där egentligen betyder är "så länge det inte dyker upp X personer som köper full-fare business så har du en plats", typ.

Er jeg specielt uheldig eller er jeg af en eller anden grund havnet på en SAS "hate pax list"?

OT afvisning igen på næste flyvning. Hitrate 0/8.

Hitrate point upgrade: 0/4!

Gate upgrade 1 på mere end 20 år og utallige forespørgsler.
:-(

Troede det kunne blive lidt bedre efter jeg fik EBG medlemskab, men ikke.

Incheckad och klar. Vid checkin i SFO bekräftade de att vi redan var uppgraderade till Business alla fyra i familjen.
Tre av fyra lyckade OT-uppgraderingar till Business denna månad.
:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen