Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom min uppgradering till business på ARN-ORD i morgon. Men jag ska vidare till LAX senare, där har jag bokningsklass L. Hur uppgraderar jag den så man kan sova bra? Är 192 cm lång så jag sitter ogärna inklämd. Är det för poäng i gaten? Eller kan jag ordna det med cash redan nu och på så sätt tjäna mer baspoäng? Jag är ganska nära diamond så det skulle kunna vara värt.
Om det är "L" på ORD-LAX så är nog din enda chans att försöka med cash på flygplatsen. OptionTown fungerar inte där och det är inte en valid klass att uppgradera med poäng för det är inte en SAS flygning utan troligtvis av United? Men prova med att logga in på United (om det är United) och se om du kan välja plats och där uppgradera

jag ska vidare till LAX senare, där har jag bokningsklass L. Hur uppgraderar jag den så man kan sova bra? Är 192 cm lång så jag sitter ogärna inklämd. Är det för poäng i gaten? Eller kan jag ordna det med cash redan nu och på så sätt tjäna mer baspoäng? Jag är ganska nära diamond så det skulle kunna vara värt.

Lite off topic men; du flyger med United mellan Chicago och Los Angeles? Bokningsklass L går ej att uppgradera till business med Eurobonuspoäng, och United är ej anslutna till OT. Om jag minns rätt från mina inrikesflygningar med United kan du gå in på din bokning på nätet och välja uppgradering till Businessclass där, dock till fare diffence (=rätt dyrt). Poäng i gate anser jag personligen som mindre troligt framgångsrecept, då rätt många brukar bli uppgraderade tack vare status på inrikesflyg i usa. Lycka till hur som helst!

Edit: tvåa på bollen...

Om det är "L" på ORD-LAX så är nog din enda chans att försöka med cash på flygplatsen. OptionTown fungerar inte där och det är inte en valid klass att uppgradera med poäng för det är inte en SAS flygning utan troligtvis av United? Men prova med att logga in på United (om det är United) och se om du kan välja plats och där uppgradera

Tack för svar! Ja det är United! Måste jag skaffa konto där för att göra det? Kommer mina poäng för resan hamna där då? Vill ju ha dem på EB.

Last edited:
Tack för svar! Ja det är United! Måste jag skaffa konto där för att göra det? Kommer mina poäng för resan hamna där då? Vill ju ha dem på EB.
Off topic:
Gå in på hemsidan, dvs United's och leta efter Change or View Reservations.

Jag förstår att du är lite färsk och här finns folk som gärna hjälper till men ta gärna en titt på hemsidorna (SAS & Uniteds) och gräv lite och återkom om du får problem.

Last edited:
Dina poäng hamnar på det konto du angett vid bokningen. För att köpa en uppgradering för cash måste du inte var med i UAMP.

Då ansluter jag äntligen till skaran av lyckade OT uppgraderingar, med CPH-NRT.
OT sucess 1/1. Request på både EcoExtra/Plus samt Business. Och det blev business som gick igenom.

Poäng i gate anser jag personligen som mindre troligt framgångsrecept, då rätt många brukar bli uppgraderade tack vare status på inrikesflyg i usa.

Rätt svar men felaktig motivering - 0p.

Frågeställaren har inga poäng (eller ens konto hos) UAMP så då är det svårt att uppgradera vid gate, för det går inte att göra med EB-poäng.

Jodå, charmen fungerade på ORD för SK944 till CPH den 7 april. Väninnan hade sedan tidigare blivit uppgraderad via OT till SAS Plus men nu blev jag också det. Personalen började röra på sig när jag i förbifarten nämnde tanken om återbetalning för att flytta ner väninnan till Eco.

Rätt svar men felaktig motivering - 0p.

Frågeställaren har inga poäng (eller ens konto hos) UAMP så då är det svårt att uppgradera vid gate, för det går inte att göra med EB-poäng.

Ja såg det också nu, men det framgick inte av frågeställarens originalfråga.

0,5 poäng för hjälpsam attityd?

Jodå, charmen fungerade på ORD för SK944 till CPH den 7 april. Väninnan hade sedan tidigare blivit uppgraderad via OT till SAS Plus men nu blev jag också det. Personalen började röra på sig när jag i förbifarten nämnde tanken om återbetalning för att flytta ner väninnan till Eco.
Blev du OT uppgraderad på plats? Eller poänguppgradering? Eller bara uppgraderad? Jag har kanske missat något men jag trodde att ett OT nej alltid var nej.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen