Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju vara så att det helt enkelt är väldigt många som signat upp för just OptionTown den dagen. Kan ju vara en sidoeffekt av de väldigt låga priserna för några dagar sedan, t.ex. Har aldrig sett så höga siffror, men definitivt både €600 och €800 hela vägen från Eco till Business.

Tror knappast optiontown-prissättningen är baserad på load hos SAS (särskilt med tanke på den totala avsaknaden av korrelation mellan antal platser och om den går igenom eller inte), men den kan säkert vara beroende på hur load hos optiontown själva.

Rätta mig om jag har fel. Men visst påstår OT/SAS att ju tidigare man signar upp för OT desto högre prioritet på eventuell uppgradering får man? Hur går det ihop med dynamisk prissättning som snarare torde leda till att SAS/OT prioriterar att uppgradera de som betalar bäst först oavsett datum för förfrågan på OT?! Vad är annars vitsen med dynamisk prissättning?! Jag får inte logiken att gå ihop.

Ja betalade totalt 505Euro för "ansökan" om uppgradering till business på SK945 3 april sen till SASplus 6 april SK946. Detta va för en person. SAS plus kostade 149Euro per väg medans business låg på 346euro per väg. Nu har Business på hemvägen stigit till 550Euro ;)

Ja betalade totalt 505Euro för "ansökan" om uppgradering till business på SK945 3 april sen till SASplus 6 april SK946. Detta va för en person. SAS plus kostade 149Euro per väg medans business låg på 346euro per väg. Nu har Business på hemvägen stigit till 550Euro ;)

Jag har iakttagit samma fenomen. Ytterligare uppgraderingar stiger rejält i pris efter att du har ansökt om förstasteget (Plus) eller utresan.

Kollade min bokning precis vad det skulle kosta oss mellan OSL - EWR i Augusti. Dom ville ha 1804 Euro för båda ! Ehhh tror inte det..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen