Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis OT-uppgradering Go - > Plus på SK936. Ska försöka uppgradera till Business på poäng.

OT track record: 1/2

Jag och min vän har separata bokningar på flyg CPH-EWR SK 901 12/6. Jag kontaktade Optiontowns support med frågan om det går att försöka samordna så att vi båda blir uppgraderade om UTo går igenom. Jag fick svar om att jag får ansöka UTo för respektive bokning separat och därefter maila dem önskemål om att uppgradera oss båda eller ingen alls. De svarar också att de inte kan garantera samordning, eftersom UTo är en automatiserad process som är beroende av flera olika parametrar.

Jag vill därför höra med er om er erfarenhet av att samordna UTo vid separata bokningar/reservationer - hur troligt är det uppgradering går igenom för två separata bokningar om man bett Optiontown samköra UTon?

Jag och min kollega vill ju gärna sitta tillsammans, så det vore snopet om bara en av oss blir uppgraderad.

Hej!

Förtydligande; min resa med två kompisar sker i Business efter lyckad uppgradering av tre separata bokningar. Jag har guld status, en har silver och den sista har ingen status hos SAS. Vi hade ej meddelat Optiontown att alla eller ingen gällde.

Fick avslag på mitt första försök för en Uto på SK973 21/3, svaret kom precis 48 h innan avresa.
La in för GO (U) till Plus.

Riktigt besviken. då flighten ser väldigt tom ut.
Gick snabbt in och begärde en upgrade med poäng som gick igenom här på morgonen.

Jag reser med två hundar som special bagage, detta kan ha ställt till det för mig?!?

Hoppas verkligen min hemresa går igenom Go - Plus, såg hur det var i Go på vägen hit och det såg inte jättekul ut, dessutom behöva plocka upp kortet för varje dryck känns väldigt jobbigt.

Kan säga att förutom stolarna på vägen hit var Plus inte speciellt Plus alls, maten var helt okej men mindre små portioner som knappt skulle mättat ett barn. Skulle aldrig betala fullpris för SAS Plus på long-haul.

Fick avslag på mitt första försök för en Uto på SK973 21/3, svaret kom precis 48 h innan avresa.
La in för GO (U) till Plus.

Riktigt besviken. då flighten ser väldigt tom ut.
Gick snabbt in och begärde en upgrade med poäng som gick igenom här på morgonen.

Jag reser med två hundar som special bagage, detta kan ha ställt till det för mig?!?

Hundarna har nog inte med saken att göra. Men den allmänna bilden verkar vara (utan att vi verkligen vet) att OT går igenom om det är mycket bokat och inte om det är relativt tomt i kabinen.

Körde Uto till NRT 6/2, resultat no upgrade. Lite märkligt eftersom business var väldigt tom...
Grattis till er med lyckade uppgraderingar!

Underbart! Fick igenom en Plus upgrade till på söndag Newark till Arlanda. Så då antar jag att det blir 2 av 2 som det fungerat för mig, även om jag på hitresan även ansökt om Business men fick bara Plus. Lite dumt att jag bara valde Business i ena vägen men tanken var att försöka få till både Business och Plus för att förstärka för frun och hur mycket bättre Business är och att det är värt det att boka Business från början framöver :p.

Nu kan jag dock koppla av och inte oroa mig för att behöva sitta i Go på hemvägen iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen