Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom billigaste möjliga reaekonomi till Plus för Torsdagens SK925. Info om boknings/försäljningssituationen finns att se på flightstats.com för den som är intresserad av det spåret (9or överallt.) Har lagt in en poängrequest a 25k för Plus till Business, får se hur det går där.

3 av 3 med OT nu. :)

Fick igenom fr Go till Plus utan problem. Fullt i Go nästan, ett fåtal i Plus. Det blev en skön flight från O'Hare.

Fick igenom billigaste möjliga reaekonomi till Plus för Torsdagens SK925. Info om boknings/försäljningssituationen finns att se på flightstats.com för den som är intresserad av det spåret (9or överallt.) Har lagt in en poängrequest a 25k för Plus till Business, får se hur det går där.

3 av 3 med OT nu. :)
Och där gick 25k uppgraderingen från Plus till Business igenom. Så ~150€ + 25000 poäng från utread Go saver till Business via Plus. Tilläggas bör att det är en resa som faller in under julklappstrippeln, så uppgraderad eller icke på hemvägen går jag ändå med vinst poängmässigt.

Bra dag för en medveten resenär. Tack bc.se och alla grymma medlemmar! Hade det inte vart för er hade jag suttit kvar på rad 25 och tyckt att allt var skit. Lärt mig mycket på kort tid och detta är den fina betalningen. :)

Nu börjar det dra ihop sig och bli spännande. Åker om en vecka och lagt in min första OT för ett bra tag sen. Har lagt in för Business på utresan och Plus på hemvägen, hoppas få testa båda för att kunna jämföra. Även om frun hoppas på att vi inte blir uppgraderade alls så hon kan ta pengarna som skulle betalas tillbaka till shopping :p.

Uppgraderad från U till Z på SK 973 fredag kväll. Sett till Flightstats och sittplatsreservationer ser det ut att vara ett tämligen fullt flygplan som lyfter. 3/3.

Hej!

Har några frågor om OT:

Har gjort mitt första försök med uppgradering OT på SK SK 946 ORD-ARN 22/6. Men jag glömde ange mitt Eurobonusnummer. Kan man ange det i efterhand? Har mailat OTs support, men har ännu inte fått svar.

Jag ska resa med en kollega CPH-EWR SK901 den 12/6 med en kollega och vi funderar på att försöka få uppgradering via OT. Men vi har olika bokningar. Hur gör man då om bara en av oss blir uppgraderad? Kan man samköra två olika bokningar i OT för att förvissa sig om att två kollegor får uppgraderingar?

Tacksam för svar!

Har gjort mitt första försök med uppgradering OT på SK SK 946 ORD-ARN 22/6. Men jag glömde ange mitt Eurobonusnummer. Kan man ange det i efterhand? Har mailat OTs support, men har ännu inte fått svar.

Jag ska resa med en kollega CPH-EWR SK901 den 12/6 med en kollega och vi funderar på att försöka få uppgradering via OT. Men vi har olika bokningar. Hur gör man då om bara en av oss blir uppgraderad? Kan man samköra två olika bokningar i OT för att förvissa sig om att två kollegor får uppgraderingar?

Har inget minne av att jag uppgett mitt EB-nummer hos OT, det borde väl räcka att det är registrerat hos SAS? Det är ju ändå dom som delar ut poängen och de vet vilken klass du till slut hamnar i.

Jag har för mig att jag läst nåt om det i den här tråden, men minns inte säkert. Testa att ringa eller chatta med OT så får du säkert svar.

EB-numret tillhör SAS-bokningen så det behöver (kan?) du inte ange hos OT

Nej, så vitt jag vet kan du inte försäkra dig om att ni bägge eller ingen av er blir uppgraderade. Skulle bara en av er bli uppgraderade och ni absolut inte vill sitta åtskilda får väl den personen i så fall ge sin uppgraderade plats till den som hamnar bredvid.

Är det viktigt att ni bägge får sitta tillsammans skulle jag nog inte ge mig in i OT-leken

Liten uppdatering kring min Optiontown-grej häromdagen till Washington. Det visade sig att OT inte alls gick igenom, utan det var en uppgradering från SAS jag "råkat ut för" fr Eko till Eko Plus (hemska öde.. ;)) Pengarna skall OT föra tillbaka till mig inom 5 dagar, minus 5 euro. Så in alles 25k poäng för uppgrade till C-klass från Go Saver.

Allra bäst av allt - exakt samma sak har hänt nu inför hemresan! Opup igen?! Vad händer.. :D Tack SAS, jag gillar er minst lika mycket tillbaka! Ta nu mina 25000 poäng och sätt mig i finkabinen..

Optiontownfacit: 2/4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen