Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
På Flyertalk i Optiontown tråden så finns den en sammanfattning över OT högs upp på sidan, oavsett vilken sida man är på i tråden.
Någon annan som sett den?
Kan man lägga in det i denna tråd så nya personer som hittar tråden får en snabb sammanställning av vad som gäller.

Mvh

FlyerTalk har en Wiki per tråd. Det är praktiskt men vi har inte den funktionen här.

Testade OT för första gången på min flight CPH-SFO nu på torsdag. Körde PLUS-klass vilket kostade 147 EUR. Fick positivt svar tre dagar före flight och valde då att uppgradera till C med poäng. Mycket nöjd så här långt. Någon påpekade att det inte är helt ovanligt med op-ups för OT:are, någon mer som har varit med om det förutom herr Vaniljvodka? Funkar OT även på hemresan kan det ju alltid vara värt att gambla lite tänker jag.

Fick igenom M->Y på DXB-CPH. När jag checkade in bad jag att få slippa mittensäte och fick då svaret "Sir, there are no middle seats in this cabin." varpå jag fick 6B.

Slängt iväg min första OT.

OSL-EWR-OSL
SK907 / SK 908
16/1-19/1 - 2014

2 st t/r Go-biljetter för 6982 NOK
OT för två personer T/R Go - > Plus för 604 Euro = 5000 NOK
Totalt: 11 982 NOK

Kollar på SAS hemsida, som anger 25 892 NOK för 2 personer i PLUS med samma resa.

Åkte exakt samma datum förra året. Dock ingen OT då, men kommer ihåg att Economy var i stort sett full då.
Måste ju säga att det vore fantastiskt om denna gick igenom,

OT ska ha 188x2x2 = 752 Euro för uppgradering till Business. Innebär det att jag får tillbaka de 604 Euro jag lagt på Go - Plus om Go - Business går igenom?

6982 NOK (Go-biljett) + 6389 NOK (OT) känns ju nästan lite för bra för att vara sant?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen