Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar alltid se till att vara på flygplatsen i GOD tid om jag ska göra standby upgrade. Utgår du från CPH? Annars har du tyvärr ett problem. Min erfarenhet är att man måste be om uppgradering på den flygplats flighten utgår ifrån och de gånger jag bett ARN skicka meddelande till CPH så har de totalt struntat i det eller snarare försvårat för mig att få en uppgradering.

I CPH brukar detta också skötas ute vid gate, så det är nog säkrast att ta sig dit så tidigt som möjligt och gå till disken utanför själva ingången till boardingområdet.

Är skåning så CPH is my home ;) Min tanke var att gå till SAS info disken innan jag checka in och vara där vid 9-10 tiden (det är i den jag gjort uppgraderingar i USA samt vid incheckningensdisken). Men om jag först ska göra det vid gaten så kanske det blir för tidigt. Incheckning börjar väl först 2 timmar innan samt det finns väl bara personal vid gaten max en timme innan? Tacksam för alla tips. Inte så sugen på ECO i 12 timmar med en treåring samt att vi ev kommer ha med en bilbarnstol och risken är annars att dom kommer checka in den. Ville först uppgradera våra biljetter för pengar men köpte ju tyvärr GO Saver :(

Kanske har trenden vänt på SFO ;) och jag fick konkret svar på min egen fråga. Jag fick precis ny bekräftelse att jag blivit uppgraderad från T till Z :) Turen har vänt 1/5 försök lyckats. Tack för tipsen ändå dom ska sparas till nästa gång :)
Bokningsklass på ursprungsbiljett har ingen tydlig inverkan. Jag har dock en känsla av att SFO är en svår destination. Om jag ska utläsa någon trend skulle jag säga att ORD är den destination där man oftast lyckas.

någon här som oxå har problem att komma åt optiontowns hemsida förtillfället? Tänkte ge mannens och dotterns biljett ett försök men sidan svarar inte.

Sen undrar jag även om någon har krediterat till Aegean efter en OT uppgradering på SK? Står nämligen på SAS hemsida att man ska vara noga med att lägga in sitt Eurobonus nummer för att vara säker på att man får den poängen för den nya klassen. Jag har inte lyckats lägga in Aegans när jag bokade (ville inte godta nummret just på den bokningen) men hade tänkte efterregistrera. Det ska väl inte vara några problem?!?!?

Sen undrar jag även om någon har krediterat till Aegean efter en OT uppgradering på SK? Står nämligen på SAS hemsida att man ska vara noga med att lägga in sitt Eurobonus nummer för att vara säker på att man får den poängen för den nya klassen. Jag har inte lyckats lägga in Aegans när jag bokade (ville inte godta nummret just på den bokningen) men hade tänkte efterregistrera. Det ska väl inte vara några problem?!?!?
Se till att behålla det fysiska boardingkortet där det kommer att stå Cz - det borde övertyga Aegean vid en efterregistrering om det blir problem. Jag har ingen erfarenhet av detta själv med just OT, men paid upgrades vid gate eller sena med andra bolag har ibland behövts efterregistreras på detta sätt.

Jag lyckades logga in ca 30 min efter inlägget i går och uppgraderade man och barn samt min hemresa, funkade även senare på kvällen. Nu är dock sidan nere igen.

Sen undrar jag även om det är normallt att man bara får uppgraderingsbekräftele från SAS och inte Optiontown. Jag var inställd på att det var dom som mailade om man lyckades med uppgradering men har inte hört något. Hela kvällen i går stod det även pending på min optiontown sida även om jag fått SAS bekräfelsen i går på förmiddagen. Räknar med att jag kan lita på att det gått igenom när jag fått SAS bekräftelsen men skulle gärna vilja höra av er andra om detta är normallt.

någon här som oxå har problem att komma åt optiontowns hemsida förtillfället? Tänkte ge mannens och dotterns biljett ett försök men sidan svarar inte.

Jag kommer inte heller åt OT hemsida..

Jag lyckades logga in ca 30 min efter inlägget i går och uppgraderade man och barn samt min hemresa, funkade även senare på kvällen. Nu är dock sidan nere igen.

Sen undrar jag även om det är normallt att man bara får uppgraderingsbekräftele från SAS och inte Optiontown. Jag var inställd på att det var dom som mailade om man lyckades med uppgradering men har inte hört något. Hela kvällen i går stod det även pending på min optiontown sida även om jag fått SAS bekräfelsen i går på förmiddagen. Räknar med att jag kan lita på att det gått igenom när jag fått SAS bekräftelsen men skulle gärna vilja höra av er andra om detta är normallt.

Ja, det är normalt att man får besked av SAS före OT ....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen