Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mit første indlæg og første forsøg med OT.

Jeg har forsøgt mig med opgradering fra Go til Eco Extra / Business, på følgende afgange:

SK997 CPH-PVG, 15/10/2013 (141€ /297€)

SK998 PVG-CPH, 21/10/2013 (132€/ 280€)

Det bliver spændende, at se om de går igennem da det ikke virker til at være de mest efterspurgte afgange. Forhåbentligt går de igennem, så jeg kan blive Aegean Miles & Bonus Gold, ellers bliver det et MileageRun i løbet af efterår / vinter.

Hej allihopa.

Efter att ha läst här i några veckor blev nu äntligen mitt konto aktiverat, varpå jag kan delta i diskussionerna :)
Tycker BC.se verkar vara ett kanon-forum.

Jag (och min sambo) kommer om en dryg vecka göra mitt första försök på en OT-uppgradering från Eco till Business.
Flyger CPH-ORD den 7/10 med SK943
Vad tror ni om möjligheten att få igenom uppgraderingen med följande info (från flightstats.com)?

C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/7 U/5 K/5 L/5 T/0 O/0 G/6 N/0 - kollat 18 sep
C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/0 P/0 A/0 E/9 M/2 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 - kollat 24 sep
C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/9 S/9 B/9 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0 - kollat 26 sep

Onelifetolive, välkommen hit.

Om du tittar lite i den här tråden så ser du nog att jag flera gånger påtalat att det inte finns en tydlig koppling mellan bokningsläget och om uppgraderingen går igenom.

OT-uppgraderingar är ingen vetenskap (eller så är den på samma nivå som strängteori & co). Du får helt enkelt hoppas på det bästa.

Har nu flugit t&r ARN-ORD i bus efter lyckad uppgradering via OT. :)

IFE på vägen hem levde dock sitt egna liv. Trots ett 10-tal omstarter av systemet så gick det inte att hantera. En och samma film rullade om och om igen. Det gick inte att byta till något annat, inte lyssna på någon musik eller pausa filmen etc. Då dog hela systemet.

Rätt till ersättning? Eller bara gilla läget?

I övrigt två problemfria flygningar där allt flöt på bra. :)

Jag har kollat möjligheterna med att uppgradera med SAS mellan ARN-DUB den 25 okt, men den säger hela tiden att det inte går. Kan det bero på att de har ändrat klasser på flyget?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen