Uppgradering med Optiontown

Perra skrev:Ingen som riktigt vet hur OT fungerar men att det skulle minska dina chanser för att du väljer säte innan har iaf ingen betydelse enligt migKlicka för att utvidga...

Håller med tidigare talare - jag väljer alltid säte vid bokning direkt och ser inte att det kan ha påverkat oddsen till uppgradering (lyckats 7 av 9 gånger hittills).

Sennah27 skrev:Håller med tidigare talare - jag väljer alltid säte vid bokning direkt och ser inte att det kan ha påverkat oddsen till uppgradering (lyckats 7 av 9 gånger hittills).Klicka för att utvidga...

Samma uppfattning som jag har. Har inte märkt att det skulle påverka OT chanserna.

krasnyj skrev:Går det att få plats status på SK909 27 Juni CPH-EWR 12:25 och SK902 15 Juli 23:30 EWR - CPH ?Klicka för att utvidga...

Visst, men jag skulle tro att det blir intressantare siffror närmare avgång:

[KVS Availability Tool 7.1.8/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]

Kod:

CPH Copenhagen Kastrup DK [EKCH]

EWR New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]

THU 27 Jun 2013

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability

--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------

SK 909 CPH 12:25 EWR 14:50 333 A0 C9 D9 J9 Z9 R0 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K9 L9 T9 G9 N0

[KVS Availability Tool 7.1.8/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]

Kod:

EWR New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]

CPH Copenhagen Kastrup DK [EKCH]

MON 15 Jul 2013

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability

--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------

SK 902 EWR 23:30 CPH 13:15 343 A0 C9 D9 J9 Z9 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 G9

Jo helt klart, bokade nyss i K-klass och satsar på OT eller point upgrade. Det funkade fint med OT förra året när jag flög över till EWR.

Är det någon som lyckats med OT på SK984 NRT-CPH? Är bokad där och det står "not available". Enligt en post på Flyertalk som tycks härröra från något slags officiellt budskap så är OT aldrig tillgängligt på just den flighten. Någon som har lyckats trots allt?

taxvalp skrev:Är det någon som lyckats med OT på SK984 NRT-CPH? Är bokad där och det står "not available". Enligt en post på Flyertalk som tycks härröra från något slags officiellt budskap så är OT aldrig tillgängligt på just den flighten. Någon som har lyckats trots allt?Klicka för att utvidga...

Se post #559

Post 559 syftar på resa åt andra hållet, där ser man oftast OT tillgängligt.

Däremot har inte jag heller sett det på NRT-CPH på mina fyra resor det senaste halvåret.

Hoppar in i forumet har - finns det nagon vanlig sjal som har mojlighet att kolla status pa SK995 CPH-PEK den 26:e april? Har kort OT och hoppas pa lite flyt, dock inte sett sa mkt OTs pa denna stracka tidigare.

Business: 9 (at least)

A/0 C/9 D/9 J/9 Z/4 R/0

Eco X & Eco: 5 (at least)

Y/5 S/2 B/2 E/2 M/0 H/0 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/0 N/0

Ser ju riktigt lovande ut för dig... Vill påstå att det både är fullt och överbokat i monkey... Några få stolar i Eco X...

s.nordlander skrev:Hoppar in i forumet har - finns det nagon vanlig sjal som har mojlighet att kolla status pa SK995 CPH-PEK den 26:e april? Har kort OT och hoppas pa lite flyt, dock inte sett sa mkt OTs pa denna stracka tidigare.Klicka för att utvidga...

Välkommen till BC.se!

Jag rekommenderar dig att gå in på denna länken och söka på ditt flyg FlightStats | Flight Airline Seat Availability Här kan du gratis söka på alla flyg runt om i världen. Av vad jag ser när jag söker ser det lovande ut då ekonomi verkar mer eller mindre slutsåld just nu. Hoppas du hittar vad du söker och lycka till med uppgraderingen.

Har priserna för OT gått upp den senaste tiden? Fick idag en bekräftad uppgradering på vårt flyg CPH-SFO på fredag. Signade upp för den i februari och betalade 320 EUR

Nu gick jag in och tänkte signa upp för hemresan SFO-CPH den 4 maj också. Då har priset gått upp till 579 EUR....

Fredric Svensson skrev:Har priserna för OT gått upp den senaste tiden? Fick idag en bekräftad uppgradering på vårt flyg CPH-SFO på fredag. Signade upp för den i februari och betalade 320 EURNu gick jag in och tänkte signa upp för hemresan SFO-CPH den 4 maj också. Då har priset gått upp till 579 EUR....Klicka för att utvidga...

Jag har råkat ut för motsvarande, att hemresan plötsligt stack i pris efter jag fått utresan uppgraderad:

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/211-uppgradering-med-optiontown-11.html#post105725

Då har jag lagt in min första OT upgrade request på ORD-ARN 20 Aug, blir spännande att se. €320 blir det i så fall, vilket måste klassas som bra värde!

Fick precis mail fran SAS att man blivit uppgraderad till business pa fredag med SK995 CPH-PEK. Signade upp OT tva mandader innan for €280. Korde aven en confirmed upgrade med SAS men de tog OT, vilket ar perfekt enligt mig!

Back