Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
?

När jag tittar på SAS hemsida nu ser jag gott om avgångar för priser runt 11-12k i C. Med Optiontown hade jag landat runt 10.5k.

EDIT: Jag har puffat lite för mycket på crack-pipan nu inser jag, det är ju 11-12k/leg.
Ändock så minns jag en tid då OT kostade €150. :-(

Priserna för 11-12000:- är per enkel resa i business ARN-EWR , tur och retur blir alltså 22-24000:-
En ekonomibiljett ( om man bokar i hyffsad tid) går på 6400:- (billigare under kampanj) t o r + uppgradering 315 Euro x 2 = 630 Euro dagens valutakurs ca 5700:- genom växling hos forex ( lägre antagligen när man betalar med kort.
Då är det ca halva priset för M---->C Biljett, ganska värt tycker iaf jag.

Mvh

Last edited:
Nästa uppdatering: uppgradering M->C godkänd EWR-CPH (denna inlagd tidigare, när det inte kostade €650/leg), biljettsituationen runt 48h före avgång var 9 i C,D,Y,E,M, 0 i alla andra klasser. Nu är det C,D 2 och Y 4, allt annat tomt.

Edit: Btw, sitter lite taskigt till med uppkoppling för att kunna kolla ordentligt nu, men någon som har uppdaterad info vad ev uppgradering för cash kostar EWR-CPH? (M->Y såväl som M->C kan vara intressant.)
Har för mig att det har funkat att uppgradera med pengar från USA på SK...

Last edited:
Edit: Btw, sitter lite taskigt till med uppkoppling för att kunna kolla ordentligt nu, men någon som har uppdaterad info vad ev uppgradering för cash kostar EWR-CPH? (M->Y såväl som M->C kan vara intressant.)
Har för mig att det har funkat att uppgradera med pengar från USA på SK...

ARN-EWR kostade ca 2000 SEK M>Y, och 4000 SEK M>C i december, om det är något att gå efter..

Om man använder OT och uppgraderingen går igenom, räknas det som en ny biljett då? Har en helgresa till Shanghai planerad för 3x-kampanjen, och den var ju tvungen att vara bokad innan 31/12 för att räknas, skulle OT ställa till det?

Undrar om du inte luktat lite för mycket på crack-pipan nu också. Jag har iaf inget minne av att M->C varit så billiga. 2008 betalade jag ungefär det för M->Y.

Udda. Så här står det i ett gammalt OT besked jag fiskade ur inboxen (Tack gud för Gmail)

Mon, Jan 10, 2011 SK 925 Jan 16
Copenhagen-Washington
UTo Sign-up Business [från W]
EUR 178

Hursom, upplever ni uppgraderingen till Economy extra för dagens €150 som värt priset eller är det bara hela vägen till C som är motiverat?

Last edited:
Om man använder OT och uppgraderingen går igenom, räknas det som en ny biljett då? Har en helgresa till Shanghai planerad för 3x-kampanjen, och den var ju tvungen att vara bokad innan 31/12 för att räknas, skulle OT ställa till det?

Det kanske behövs lite påstötningar i efterhand, men det minsta du ska få är ju 3xM-poäng (om det var M i den ursprungliga bokningen gjord 2012).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen