Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kris

Medlem
Jag har två europa SK low economy i pipen. Båda dessa får jag UTO not possible på OTs hemsida. Har testat vid lite olika tidpunkter. Någon som vet om det bara är longhaul som OT primärt funkar? Eller är det kombo shorthaul och low economy som spökar?

För longhaul någon som vet garanterat att low economy går att boosta med OT?
 

Bryant

Medlem
Jag har två europa SK low economy i pipen. Båda dessa får jag UTO not possible på OTs hemsida. Har testat vid lite olika tidpunkter. Någon som vet om det bara är longhaul som OT primärt funkar? Eller är det kombo shorthaul och low economy som spökar?

För longhaul någon som vet garanterat att low economy går att boosta med OT?


Det är endast på longhaul, det fick jag lära mig på bc.se efter att ha prövat uppgradera CPH-MAD gång på gång :). Alla SK biljetter går att anmäla till OT.
 

Kris

Medlem
Det är endast på longhaul, det fick jag lära mig på bc.se efter att ha prövat uppgradera CPH-MAD gång på gång :). Alla SK biljetter går att anmäla till OT.

Tackar. Misstänkte det. Har inte plöjt hela OT tråden ännu... :)

Får satsa på longhaul istället. Finns ju end handfull incitament från SK för tillfället.... (3x etc.)
 

karho

Medlem
Fick tack men nej tack på hemresan EWR-ARN i fredags 14DEC, vilken var tur i oturen då jag missade min flight till EWR och fick åka ORD-ARN istället hem.... Hade vart surt att få igenom OT för att sen missa flighten..

0/2 OT totalt för mig so far.
 

Ruthie

Medlem
Blev lite förseningar i Dallas, på väg till Chicago nu men landar för sent för att hinna med planet :-( typiskt!! Vad gäller vid ombokning när man har en upgradering via Optiontown, någon som vet?
Kollade lite alternativ för morgondagen ör att vara lite förberedd när de bokar om mig ikväll. Skall bli spännande att se vad det blir för hotel jag blir erbjuden....... Tror ni dom går med på att låta mig bo downtown (kan då passa på att shoppa lite) mot att jag tar morgondagens SAS flyg vid 22.00 tiden? Kan jag propsa på business class?
 

Ruthie

Medlem
AA bokade om mig till samma flight 24 timmar senare, i ekonomi... (andrat till business + ekonomi extra efter ett langt tel samtal med SAS, sa Optiontown upgradering galler vid ombokning ocksa)
Bor pa Hyatt Regency, tanker betala for late checkout (50 dollar) och skickar rakningen till SAS som far ordna det med AA. Fattar inte varfor SAS bokade ena strackan med AA och inte en SA medlem.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen