Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt rätt. Fick rätt (SAS Plus) på boardingkortet. Vid boarding fick jag höra det magiska ljudet där boardingkortet man har i handen inte är det aktuella och byts ut mot två magiska med orden "free upgrade". Tror bestämt vi råkade ut för den åtråvärda op-upen!

Fråga: Hur går jag tillväga för att få rätt poäng registrerade efter OT-uppgradering? Antar att man inte får poäng för op-up, men åtminstone för SAS+?
Grattis! Poängen kommer som vanligt och du får poäng för Plus :)

Regat för uppgradering till Washington men sket i att ansöka om ARN - CPH eftersom det bara är en timme och tänker att jag behöver inte äta något. Det är så få poäng ändå. Är jag dumsnål?

Någon som har inside information om hur SAS väljer mellan OT och vanlig poänguppgradering? I ena fallet får de ju in mer pengar cash, men i det andra kan de skriva av delar av sina skulder (utestående poäng). Har märkt denna gång att SAS själva aktivt promotar OT med epost som skickas ut, vilket borde göra att fler får upp ögonen för alternativet. Är det hopplöst numera att uppgradera med enbart poäng? Någon som märkt någon trend i sannolikheten för poänguppgraderingsförfrågan att bli beviljad?

Någon som märkt någon trend i sannolikheten för poänguppgraderingsförfrågan att bli beviljad?
Nu skjuter jag visserligen lite från höften, men enligt mina personliga erfarenheter verkar antalet tillgängliga OT-uppgraderingar vara stark begränsat medan det i princip alltid går bra att uppgradera för poäng (eller cash) vid disken om det finns plats i kabinen. Mina OT-uppgraderingsförfrågningar blir i princip alltid nekade och mina poängförfrågningar går i princip alltid igenom.

Nu skjuter jag visserligen lite från höften, men enligt mina personliga erfarenheter verkar antalet tillgängliga OT-uppgraderingar vara stark begränsat medan det i princip alltid går bra att uppgradera för poäng (eller cash) vid disken om det finns plats i kabinen. Mina OT-uppgraderingsförfrågningar blir i princip alltid nekade och mina poängförfrågningar går i princip alltid igenom.

Dette lyder korrekt. OT fylder ikke resten af pladserne ud i plus/biz selvom der potentielt er nogle ledige.

Som lite återkoppling (och kanske svar på min tidigare fråga):
Jag fick precis igenom min poänguppgradering (via webben) för flight lördag morgon från ORD vad det verkar.
Inser dessutom att det verkar vara en kärra med nya inredningen! Något jag inte provat tidigare. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen