Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har man "förtur" till OT om man registrerar sig tidigt och dessutom är EBG eller någon kan registrera 1 vecka före avgång och få platsen före mig trots jag registrerade 6 mån tidigare?
Jag tror ingen på BC har det korrekta svaret, mycket av svaren när det gäller Optiontown är gissningar, min kollega och jag fick båda två uppgradering

Skickade in om uppgradering Sas go-plus idag på SK998 på fredag idag, fick besked om att uppgraderingen gått igenom mindre än tre timmar senare. 166 EUR per person. Business var alldeles för dyrt, det skulle kosta 440 ytterligare vilket inte kändes värt det. Så bekvämt var det inte med business i en A340-300.

Lade in en OT begäran på vår resa ARN-EDI, uppgraderades till SAS+ 3 dagar före resan till det facila priset 51 €/ knopp!;)
Börjar ha ganska bra utdelning på mina OT "ansökningar"...

Någon som vet vilken bokningsklass detta borde bli? Har kunnat ändra sittplats men står fortfarande Sas go i bokningen? Hur skall de på flygplatsen veta att jag har rätt till lounge/ bagage mm?

Skickade in om uppgradering Sas go-plus idag på SK998 på fredag idag, fick besked om att uppgraderingen gått igenom mindre än tre timmar senare. 166 EUR per person. Business var alldeles för dyrt, det skulle kosta 440 ytterligare vilket inte kändes värt det. Så bekvämt var det inte med business i en A340-300.

Helt rätt. Fick rätt (SAS Plus) på boardingkortet. Vid boarding fick jag höra det magiska ljudet där boardingkortet man har i handen inte är det aktuella och byts ut mot två magiska med orden "free upgrade". Tror bestämt vi råkade ut för den åtråvärda op-upen! :p:p:p

Fråga: Hur går jag tillväga för att få rätt poäng registrerade efter OT-uppgradering? Antar att man inte får poäng för op-up, men åtminstone för SAS+?

När du skriver ut ditt boardingkort blir allt korrekt, ha en trevlig resa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen