Nej, Optiontown funkade ej med P-klass men det blev op-up utan poäng vid gate. Planet var knökfulltEr noe dritt med bookingclass P. Utrolig at OT og SAS ikke har fått ordnet det enda.
Nej, Optiontown funkade ej med P-klass men det blev op-up utan poäng vid gate. Planet var knökfulltEr noe dritt med bookingclass P. Utrolig at OT og SAS ikke har fått ordnet det enda.
Ansökte om uppgradering ARN-EWR från GO till PLUS både på ut- och hemresa för 2 vuxna och 1 barn, pris 179 EUR/person/väg
SK 903 - 9 sept - ca 70% beläggning i PLUS, 95% i GO - ingen uppgradering
SK 904 - 22 sept - 100% beläggning i PLUS, 100% (uppskattningsvis) i GO - uppgradering
Fick nya boardingkort i SAS lounge på Newark. Dock så fick jag endast poäng för SAS GO. Vid kontakt med kundtjänst menade dom först att det var helt riktigt, "Nämen, det är så det funkar vid uppgraderingar ser du", men efter att ha frågat en kollega blev jag ombedd att skicka in dokumentation till EB-retro. Jag förutsätter att det inte blir några problem att få resten poäng.
Nej, inte ännu. Jag anmälde till EB-retroclaim direkt efter att felaktiga poängen hade registrerats och fick autosvar med beräknad handläggningstid upp till 3 veckor. Än så länge har det "bara" gått drygt 3 veckor, så jag väntar ett tag till. Men jag skickade in bekräftelse från OT och nya boardingkort, så jag räknar med att det går vägen.Löste sig poängen för dig? Jag tror jag är på väg att råka ut för samma grej. OT confirm OK i förrgår "subject to availability" ingen ny biljett skickad, nu vid inchecking i Montreal har jag fortfarande ekonomiplats. Får se vad de säger i incheckingen på EWR om ett par timmar.
Löste sig poängen för dig? Jag tror jag är på väg att råka ut för samma grej. OT confirm OK i förrgår "subject to availability" ingen ny biljett skickad, nu vid inchecking i Montreal har jag fortfarande ekonomiplats. Får se vad de säger i incheckingen på EWR om ett par timmar.
Japp. Blir till att strula med detta... Fick OT, boardingkortet visar Yy d v s bokningsklass y så jag ska ha 10k points men SAS har gett mig 5k.Se till att spara alla boardingkort och dokumentation, för risken är stor att du kommer behöva efterregistrera.
Antingen SAS om du får uppgradering eller OT för att få pengarna tillbaka. "subject to availability" brukar alltid medföra strul...
Får man fråga, vad betalade du för biljetten?Jeg har en rejse til San Francisco i december og har priserne 202 euro til Plus og 424 til Business. Håber at jeg bliver opgraderet til Business.
Hjem er fra Chicago og priserne er 197 euro til Plus og 417 euro til Business. Håber på point opgradering her.
Jeg gav lige over 7000 DKK for CPH-SFO-PDX-ORD-CPH.Får man fråga, vad betalade du för biljetten?