Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill uppmärksamma att Priority tag saknades för SAS Plus resenärer på båda resorna. På hemresan fick inte resenärer i SAS business någon priority tag, vilket jag uppmärksammade när bagaget kom ut på bandet.

I Chicago får man ingen priotag, all information ligger i "systemet".

Det var svaret jag fick när jag frågade efter taggar. Vårt bagage var bland de första på bandet när vi landade på ARN. (Men det kan ju ha varit just det som gjorde att de kom först, att det saknades taggar ;))

Fått uppgradering på torsdag till business CPH-SFO. Första försöket till Chicago funkade så det är 1 av 2 än så länge (även om vi var två personer som fick uppgraderat).

På sas.se kan jag välja platser i business men det står fortfarande Sas Go som bokningsklass. Vad jag har förstått ska man få en "riktigt" business så att man får tillgång till Fast Track och lounge. Stämmer detta?

Tack på förhand!

Fått uppgradering på torsdag till business CPH-SFO. Första försöket till Chicago funkade så det är 1 av 2 än så länge (även om vi var två personer som fick uppgraderat).

På sas.se kan jag välja platser i business men det står fortfarande Sas Go som bokningsklass. Vad jag har förstått ska man få en "riktigt" business så att man får tillgång till Fast Track och lounge. Stämmer detta?

Tack på förhand!

Ja det får du!
Hur mycket fick du betala?

Ja det får du!
Hur mycket fick du betala?

Super!

Betalade knappt €400 per person. Något över en del andras pris vad jag har sett. Men tycker det är ok i och med den långa resan. De extra poängen gör ju uppgradering till Plus (som jag ansökt om på hemresan) i stort sett gratis. Så jag ser det som att jag fick business och plus (om den går igenom) för samma pris...

Om optiontown inte går igenom verkar det som att många andra väljer att försöka uppgradera med poäng vid check-in eller gate. Hur går det till rent praktiskt? Fine, vid incheckning är det bara att fråga ifall det finns plats/är möjligt, men vid gate? Uppehåller ni kön då eller väntar ni till alla andra boardat? Eller hugger ni en anställd vid gate så fort de dyker upp och innan boarding börjat?

Nybörjare här...relevant användarnamn.

Möjligt att fråga vid lounge/servicecenter också?

Klurigt det där, men ju tidigare desto bättre då det sätts upp någon sorts kösystem vars regler inte jag känner till(Ger tex status förtur). Om du checkar in på annat stället vid anslutning kan du be att dom lägger in en request i bokningen, min erfarenhet är dock att dessa sällan "upptäcks". Kommer du med anslutning är nog att göra det som tidigt som möjligt vilket vanligtvis är i incheckningen.

Ansökte om uppgradering ARN-EWR från GO till PLUS både på ut- och hemresa för 2 vuxna och 1 barn, pris 179 EUR/person/väg

SK 903 - 9 sept - ca 70% beläggning i PLUS, 95% i GO - ingen uppgradering
SK 904 - 22 sept - 100% beläggning i PLUS, 100% (uppskattningsvis) i GO - uppgradering

Fick nya boardingkort i SAS lounge på Newark. Dock så fick jag endast poäng för SAS GO. Vid kontakt med kundtjänst menade dom först att det var helt riktigt, "Nämen, det är så det funkar vid uppgraderingar ser du" :), men efter att ha frågat en kollega blev jag ombedd att skicka in dokumentation till EB-retro. Jag förutsätter att det inte blir några problem att få resten poäng.

Om optiontown inte går igenom verkar det som att många andra väljer att försöka uppgradera med poäng vid check-in eller gate. Hur går det till rent praktiskt? Fine, vid incheckning är det bara att fråga ifall det finns plats/är möjligt, men vid gate? Uppehåller ni kön då eller väntar ni till alla andra boardat? Eller hugger ni en anställd vid gate så fort de dyker upp och innan boarding börjat?

Nybörjare här...relevant användarnamn.

Möjligt att fråga vid lounge/servicecenter också?

Fråga vid incheckning och/eller vid gaten. Detta ska göras i god tid INNAN boarding påbörjas.

När jag åkte till Chicago från Arlanda nu i september råkade jag sitta nära gatedisken och hörde att flera blev hänvisade tillbaka till servicedisken i början av F-piren när de frågade om poänguppgradering. Brukar det vara så?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen