Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Är det totalt omöjligt att bli uppgraderad själv om man är 5st på samma biljett? Jag är den enda med statuts (guld) och jag skulle vilja uppgradera mig men inte dom andra. Vet att jag kan bryta ut min biljett men då kan det ju bli struligt om det blir något knas med flyget för oss. Så är det ens möjligt att bli uppgraderad annars? Det gäller Cph - Ewr - Cph med SAS.
I gate kan du ju välja att bara uppgradera dig själv om du önskar.

Incheckad online och ska åka GOT-CPH-NRT.

Hur gör jag för att försöka köpa upgrade? Bid gick inte igenom.

Fråga vid incheck, I loungen, I servicedisken. Det är de senare som kan göra detta men ibland så kan de hjälpa till även tidigare i kedjan med att ställa dig i kö.

Ja, liten chans att de kan göra något, men fråga varje SAS-klädd person på vägen från taxin i GOT till gate vid CPH typ... sista ordet har de i gaten ifall det är många som vill uppgradera.
Tack för tips! Får se hur det går. Just nu är det inga business-biljetter tillgängliga.

Ska flyga till EWR imorrn med sambon på SK0903. Vi har separata biljetter, såg ut som att det fanns gott om lediga säten i economy så vi tänkte haffa platser bredvid varann vid incheckning online. Icke! Economy överbokat och vi fick 2 random platser långt ifrån varann. Hur ska vi göra för att hamna ihop? Gå till checkin på ARN tidigt och böna och be? Hur stor e chansen att bli uppgraderad? Hon är *A silver, jag inget.

Ska flyga till EWR imorrn med sambon på SK0903. Vi har separata biljetter, såg ut som att det fanns gott om lediga säten i economy så vi tänkte haffa platser bredvid varann vid incheckning online. Icke! Economy överbokat och vi fick 2 random platser långt ifrån varann. Hur ska vi göra för att hamna ihop? Gå till checkin på ARN tidigt och böna och be? Hur stor e chansen att bli uppgraderad? Hon är *A silver, jag inget.
Hur vet du att det är överbokat?
Inte stora chanser att bli uppgraderade om ni inte köper en uppgradering, antingen med pengar eller poäng.
Inchecknings personalen kan inte göra något.
Kontakta SAS Servicecenter direkt efter passkontrollen i F piren (99,9% att SK903 går från någon av F gaterna)
Ni bör nog vara där ett par timmar innan avgången.
Har ni tur kan det ju vara så att några passagerare inte dyker upp.
Man kan ju även fråga någon/några passagerare om de kan byta platser
Glöm inte att meddela oss hur det går.

Toppen