Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Vet inte var jag ska lägga in min fråga, lånar denna tråd.

Hur lång tid brukar det ta från uppgradering vid gate för poäng (SAS) innan de dras från kontot?
Beror på om det är hemmabas eller outstation. Från outstation har det tagit några månader som längst för egen del. På Arlanda brukar de försvinna snabbare än du hinner blinka.

Beror på om det är hemmabas eller outstation. Från outstation har det tagit några månader som längst för egen del. På Arlanda brukar de försvinna snabbare än du hinner blinka.

Ajdå... Inte hemmabas. Så jag ska väl inte hoppas för mycket då gissar jag. ;-)

Kan kolla ikväll när jag flyger Washington - Köpenhamn.
Kampanj som gällt sedan 5 april är följande ut från USA östkust sa personalen (Boston, New York, Washington och Miami). Dock skulle detta gälla 1-2 veckor till nämnde dom, dock lät om samtidigt osäkra så kan vara tillsvidare.

Go -> Plus = 199USD
Plus -> Business = 299USD
Go -> Business = 499USD

Jag var bokad i Go men fick CU under natten till Plus så blev bara 299USD till business.

Görs fortfarande uppgraderingsförfrågan i gate i Oslo? Ingen servicedesk eller så där? Flyger sällan från Oslo, jag är inte så förtjust i den flygplatsen...

Om man som jag endast bryr sig om poängen när det kommer till Plus inom Europa, måste man ändå vara tacksam när man blir uppgraderad vid gate från Go på rad 5 vid gång till mittensäte i Plus på rad 4...?

Blev irriterad men kunde inte annat än att se tacksam ut mot personalen som stolt och glatt räckte över nytt boardingkort.

Om man som jag endast bryr sig om poängen när det kommer till Plus inom Europa, måste man ändå vara tacksam när man blir uppgraderad vid gate från Go på rad 5 vid gång till mittensäte i Plus på rad 4...?

Blev irriterad men kunde inte annat än att se tacksam ut mot personalen som stolt och glatt räckte över nytt boardingkort.
Jag skulle sagt som det var att jag hellre sitter på rad 5 vid gången än att får den platsen. Personen som fått ditt säte kanske hellre hade tagit plats i pluskabinen med allt vad det innebär.
Ungefär samma sak som när man får en Courtesy Upgrade till plus som bara har mittsäten att välja på när man hade rad 30 i economy. För mig är det en nedgradering då man blir av med bästa sätet ombord i plus/economy.

Toppen