Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Inte när man reser vidare från CPH. Där har jag haft 0% successrate när jag bett ARN lägga in en notering. Däremot har det funkat bra att uppgradera när jag bara pratat med folket i CPH.
Detta är ett specialfall har jag förstått, där danskarna gärna skulle nedgradera dig till cargo om det kommer en uppgraderingsförfrågan från Stockholm...

Betalar du cash så var det igår 4899 DKK från CPH till MIA från Go till Bus om jag inte uppfattade danskan helt galet.

Det sket sig då vi behövde 5 platser och hade fått dem utspridda i kabinen och dottern som är lite orolig i samband med start och landning inte ville sitt själv. Fanns inte två stolar lediga bredvid varandra. Vi överlevde i flygningen i Go också. :eek:

Betalar du cash så var det igår 4899 DKK från CPH till MIA från Go till Bus om jag inte uppfattade danskan helt galet.

Det sket sig då vi behövde 5 platser och hade fått dem utspridda i kabinen och dottern som är lite orolig i samband med start och landning inte ville sitt själv. Fanns inte två stolar lediga bredvid varandra. Vi överlevde i flygningen i Go också. :eek:
Det brukar gå att flytta runt på passagerare i Business om man frågar om det nu bara var 5 enkelsäten kvar.
Att sitta på 6D eller 4D ser i alla fall inte jag som någon större skillnad (liten större chans att mat tar slut på rad 6 dock). Om jag blivit tillfrågad hade jag i alla fall bytt så ni kunde sitta tillsammans om jag fick ett likvärdigt säte. Jag hade dock inte bytt bort mitt fönstersäte mot ett säte i mittraden.

Det brukar gå att flytta runt på passagerare i Business om man frågar om det nu bara var 5 enkelsäten kvar.
Att sitta på 6D eller 4D ser i alla fall inte jag som någon större skillnad (liten större chans att mat tar slut på rad 6 dock). Om jag blivit tillfrågad hade jag i alla fall bytt så ni kunde sitta tillsammans om jag fick ett likvärdigt säte. Jag hade dock inte bytt bort mitt fönstersäte mot ett säte i mittraden.
Det är så jag också tänker och hade agerat. Var dock inte läge att argumentera med en 7-åring som klivit upp strax innan 04 så då sket vi i det denna gång. Kan vara nyttigt att åka ekonomi också så inte ungen får businessklassyndrom redan! ;)

Vet inte var jag ska lägga in min fråga, lånar denna tråd.

Hur lång tid brukar det ta från uppgradering vid gate för poäng (SAS) innan de dras från kontot?

Vet inte var jag ska lägga in min fråga, lånar denna tråd.

Hur lång tid brukar det ta från uppgradering vid gate för poäng (SAS) innan de dras från kontot?
De dras direkt, men kan ta någon dag innan det syns på kontoutdraget. Du måste alltså ha tillräckligt med poäng redan när du begär uppgraderingen.

Toppen