Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Hubert

Medlem
Jag har ett bud på kommande resa mellan CPH-MIA. Om det inte går igenom tänkte jag försöka uppgradera vid gate men jag flyger ARN-CPH-MIA och har det ganska tajt mellan flygen (Jag har typ 45 min på CPH).
Kan man fråga om uppgradering redan på ARN eller måste det ske på CPH? Kanske dum fråga men jag har aldrig funderat på det förut... :)
 

Remains

Medlem
Jag har ett bud på kommande resa mellan CPH-MIA. Om det inte går igenom tänkte jag försöka uppgradera vid gate men jag flyger ARN-CPH-MIA och har det ganska tajt mellan flygen (Jag har typ 45 min på CPH).
Kan man fråga om uppgradering redan på ARN eller måste det ske på CPH? Kanske dum fråga men jag har aldrig funderat på det förut... :)
Jag har varit i den här situationen några gånger. Då har jag fått besked på Arlanda att uppgradering måste ske på Kastrup. Väl där har jag gått till kundservice, tagit kölapp och fixat min uppgradering. Det här är pre corona info, så det kanske har ändrats.
 

palmen

Moderator
Jag har ett bud på kommande resa mellan CPH-MIA. Om det inte går igenom tänkte jag försöka uppgradera vid gate men jag flyger ARN-CPH-MIA och har det ganska tajt mellan flygen (Jag har typ 45 min på CPH).
Kan man fråga om uppgradering redan på ARN eller måste det ske på CPH? Kanske dum fråga men jag har aldrig funderat på det förut... :)
Det sker på Kastrup. Men frågan är ju fri på Arlanda, har ju hänt att de lagt in förfrågan och att de på Kastrup sen kunnat lösa det. Men räkna inte med det, hoppas på det finns kvar när du kommer fram.
 

Hubert

Medlem
Det sker på Kastrup. Men frågan är ju fri på Arlanda, har ju hänt att de lagt in förfrågan och att de på Kastrup sen kunnat lösa det. Men räkna inte med det, hoppas på det finns kvar när du kommer fram.
Tack för alla svar! :) Jag frågar på Arlanda för säkerhets skull. Följdfråga: Är det bäst att fråga vid gaten eller har CPH någon desk liknande den ARN har i F-piren som jag kan passera på väg till gate? Det är faktiskt första gången i plus från CPH så ursäkta något noobig fråga :D
 
Toppen