Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

Apisto

Medlem
Också fått 30k poäng. Dock oklart om det handlar om starterbjudandet på 30k poäng för premium eller premium-Elite uppgraderingspoängen. Får kontakta amex tror jag så att jag säkerställer att jag får båda.
 
Jag uppgraderade mitt SAS AMEX Classic till SAS AMEX Premium och idag kan jag se i min Eurobonus-sammanställning på AMEX hemsida att jag har 20 000 inkommande Eurobonuspoäng.
 

Davvelavve

Medlem
Verkar som att de kör denna kampanjen igen? I appen står det uppgradera till Elite innan 31/3 och få 30 000 poäng. Någon som sett mer info om det?
 

eddo

Medlem
Verkar som att de kör denna kampanjen igen? I appen står det uppgradera till Elite innan 31/3 och få 30 000 poäng. Någon som sett mer info om det?
Stämmer. Frågan är hur ofta man kan byta kort, vill minnas var 6:e månad men hittar inget om det i villkoren för kampanjen. Jag nyttjade denna kampanj förra året men bytte tillbaka till Premium vid nyår då jag ändå inte lär nå 2 vouchers i år.

"Uppgradera innan 31/3 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng.
Villkor gäller

Ansök senast 31/3 2022 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng - poäng som räcker till en tur och returresa med SAS inom Europa. Erbjudandet gäller för dig som har ett SAS Amex Premium under förutsättning att du handlar för minst 45 000 kr t.o.m den 30/6 2022. Poängen överförs senast Augusti 2022. Observera att du inte kan ta del av flera uppgraderingserbjudanden från American Express under samma tidsperiod då ditt SAS Amex Elite måste vara aktivt när bonusen ska delas ut. Har du ett kort som börjar på 3757 krävs en ny kortansökan för att ta del av denna kampanj då nya kortvillkor behöver godkännas."

Uppgradera ditt Amex kort idag – American Express


Har egentligen hoppats på någon ny kampanj för Gold -> Platinum men om det är möjligt kanske jag hoppar på denna igen istället. Gold -> Platinum verkar ge Di Digital istället för poäng denna gång.
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Stämmer. Frågan är hur ofta man kan byta kort, vill minnas var 6:e månad men hittar inget om det i villkoren för kampanjen. Jag nyttjade denna kampanj förra året men bytte tillbaka till Premium vid nyår då jag ändå inte lär nå 2 vouchers i år.

"Uppgradera innan 31/3 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng.
Villkor gäller

Ansök senast 31/3 2022 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng - poäng som räcker till en tur och returresa med SAS inom Europa. Erbjudandet gäller för dig som har ett SAS Amex Premium under förutsättning att du handlar för minst 45 000 kr t.o.m den 30/6 2022. Poängen överförs senast Augusti 2022. Observera att du inte kan ta del av flera uppgraderingserbjudanden från American Express under samma tidsperiod då ditt SAS Amex Elite måste vara aktivt när bonusen ska delas ut. Har du ett kort som börjar på 3757 krävs en ny kortansökan för att ta del av denna kampanj då nya kortvillkor behöver godkännas."

Uppgradera ditt Amex kort idag – American Express


Har egentligen hoppats på någon ny kampanj för Gold -> Platinum men om det är möjligt kanske jag hoppar på denna igen istället. Gold -> Platinum verkar ge Di Digital istället för poäng denna gång.
Tack
"Ditt kortbyte är klart!"
 

palmen

Moderator
Då borde man ju kunna skaffa amex premium nu och sedan innan slutet på månaden skaffa amex elite för att få dessa 30k poäng. Som befintlig kortleken får man ju inga andra bonusar om man signar upp för andra kort längre.
 

M.K

Medlem
3EF26DD5-5E1E-45FA-B093-54B38130B3FB.jpeg


Nu fick jag detta erbjudande. Känns värt det att slå till.
 
Last edited:
Toppen