Senaste nytt

Uppgradera till First på Qatar

wenne87

Medlem
Fått erbjudan om QR upgradering Doha till Kuwait.
2500:- per pers i SEK.
Verkar inte framgå om lounge osv ingår, någon som testat och vet? Speciellt på en så kort sträcka, och kan det vara värt det generellt?

Finns det ev fler perks?

Allt gott!

På dom kortare hoppen kör dom narrowbody, så det är 2+2 säten som gäller. Vidare har man ingen business på dom kortare sträckorna utan man kallar det first. Pearks, förutom att du bör komma in i Al Safwa first lounge, så åker du med en riktigt bekväm buss till planet om det är bussgate. Skulle säga att det inte är värt 2500 kr. För drygt två år sedan körde jag en poängresa Dehli-Doha-Abu Dhabi, först benet i economy och andra i first, bara för att få testa Al Safwa. Så jämfört med en vanlig bussiness i narrowbody med 2+2 config, är enda mervärdet från mitt perspektiv att du kan komma in i first loungen.

Just till Kuwait kör Qatar förhållandevis mycket widebodies (i alla fall just nu). Ser en mix av 77W, 351, 789 och en del av dem är utrustade med QSuites. Nyttan av QSuites är givetvis begränsad på en flight som tar cirka en timme men det kan vara kul att prova.

Om lounge ingår (tror att det kan styras av vilken biljettyp du uppgraderar från) så är Al-Safwa en häftig upplevelse. Men det är så klart inte så roligt om du/ni har 45 minuter mellan flygen då ni knappt kommer hinna till loungen innan ni skall ta er till flygplanet.

Yes det är 777 med Qsuite. Ingen lounge. Har tillgång till deras goldlounge som hade rätt bra mat senast samt bra Champagne oavsett när jag reser från Doha så skippar nog detta.

Tack för svar

Om jag förstått saken rätt har dock champagnen utgått från guld/platinumloungerna på Doha men maten skall fortsatt vara ok. Har själv inte besökt dem så jag vet inte vad som gäller i verkligheten utan enbart läst på FlyerTalk.

Om jag förstått saken rätt har dock champagnen utgått från guld/platinumloungerna på Doha men maten skall fortsatt vara ok. Har själv inte besökt dem så jag vet inte vad som gäller i verkligheten utan enbart läst på FlyerTalk.
Passerade Platinumloungen som ligger i början av A-gaterna i slutet av juni och början av juli. Nu kan minnet svika, men har för mig det var "sparking" som erbjöds. Finns ju en till Platinumlounge borta i D-E området, men den har jag ingen koll på. Föredrar den vid A-gaterna som är mindre och lugnare. Käket är helt ok.

Toppen