Senaste nytt

Uppgradera till business på Aegean - vad får man för pengarna?

palmen

Moderator
Håller med, borde heta premium economy endast.
Så det är alltså bara sätet som är avgörande om det ska heta Business?

Ärligt talat förstår jag inte problemet med om det heter plus, premium economy eller business. Klart att de som flyger First och sen hamnar inklämd på mittsäte i sas plus på sin connection kan bli lite konfunderade.

Ska inte amerikanska bolagen få kalla sin "premium produkt" inom USA för First då? För då borde väl kravet vara minst lie flat, caviar, dyr champagne osv osv...
 
Så det är alltså bara sätet som är avgörande om det ska heta Business?

Ärligt talat förstår jag inte problemet med om det heter plus, premium economy eller business. Klart att de som flyger First och sen hamnar inklämd på mittsäte i sas plus på sin connection kan bli lite konfunderade.

Ska inte amerikanska bolagen få kalla sin "premium produkt" inom USA för First då? För då borde väl kravet vara minst lie flat, caviar, dyr champagne osv osv...
Enligt mig ja. Tycker inte det är "Business" om man sitter inmosad i en vanlig stol även om maten är lite bättre men det är min åsikt.
 
Så det är alltså bara sätet som är avgörande om det ska heta Business?

Ärligt talat förstår jag inte problemet med om det heter plus, premium economy eller business. Klart att de som flyger First och sen hamnar inklämd på mittsäte i sas plus på sin connection kan bli lite konfunderade.

Ska inte amerikanska bolagen få kalla sin "premium produkt" inom USA för First då? För då borde väl kravet vara minst lie flat, caviar, dyr champagne osv osv...
Ja, det är min bestämda åsikt att det borde finnas ett regelverk för vad som får kallas businessclass och förstaklass.
 

intuition

Medlem
Här är menyn från ombord ATH-LHR


Dricka.jpg
Mat.jpg
 
Toppen