Senaste nytt

Uppgradera till Business eller spara poängen?

Allt är relativt och personligt men jag skulle hellre buda cash.
Känns lättare att bli av med (och igen få in) 2500:- och få lite extra poäng än att bränna cirkus 25.000 poäng.

Värdet av 25000 poäng är ju 1/4 av en business t/r, 2500:- är oftast inte ens nära 1/4 av en businessbiljett i cashpris.

Skippa en kväll på stan och njut i business.
Bra input! Uppgradera med cash vid gate verkar ju kunna bli rätt dyrt, och ger inga extra poäng, så kanske blir ett cash-bud på någon av rutterna.. Har inte testat business än.

Jag är en helt vanlig medlem, bokat Newark i PLUS senare i vår och trodde jag då skulle klara silver eftersom jag redan har 15 000 poäng samlade.
Kikade in på medlemsidan hos SAS nu och såg att min kvalificeringstid är Jun 1, 2017 - Maj 31, 2018... vilket innebär att jag har +19000 poäng för att nå nästa nivå. o_O

Så, jag kan inte göra så mycket med 15 000 poäng, kan knappast lägga bud på business menar jag... bara sitta still i båten då :p

Mitt bud på 3540kr gick igenom och det blev en riktigt trevlig flight till LAX! Tack för hjälp och pepp. Kommer de extra bonuspoängen som en egen insättning?

Från LAX ville de ha $1000/35,000p vid disken för att gå från Plus till Business. Jag hoppade :)

Mitt bud på 3540kr gick igenom och det blev en riktigt trevlig flight till LAX! Tack för hjälp och pepp. Kommer de extra bonuspoängen som en egen insättning?

Från LAX ville de ha $1000/35,000p vid disken för att gå från Plus till Business. Jag hoppade :)
Poängen kommer in automatiskt när de krediteras (förutsatt att SAS IT hänger med). Du får allt som en insättning.

Jag fick erbjudandet 9000HKD (~samma i SEK) vid incheckning för Plus till Business HKG-->ARN. Ganska saftigt...

Toppen