Senaste nytt

Uppgradera till Business eller spara poängen?

CarlH

Ny medlem
Ska flyga t/r LAX (SK0939) med jobbet nu i slutet av februari och är bokad i Plus. Nu undrar jag om det är värt att buda på en uppgradering med bonuspoäng (går på 23k till ca 31k) eller om det är mer värt att spara poängen och istället använda dem till en bonusresa i framtiden? Är Basic, har ca 82,000p varav 31,000 går ut nästa sommar.

Ska flyga t/r LAX (SK0939) med jobbet nu i slutet av februari och är bokad i Plus. Nu undrar jag om det är värt att buda på en uppgradering med bonuspoäng (går på 23k till ca 31k) eller om det är mer värt att spara poängen och istället använda dem till en bonusresa i framtiden? Är Basic, har ca 82,000p varav 31,000 går ut nästa sommar.

Plus på dagflyg är helt OK. Spara till en award i biz istället.

Instämmer. Du får ju minst 12000 poäng för ToR Los Angeles i plus och är då bara 6000 poäng från ToR i business med SAS (till USA/Asien).
Lägger in en brasklapp om du med ”nästa sommar” menar sommaren 2018, då kan det ju vara värt att (försöka) uppgradera hemresan från LA till business. :rolleyes:

Instämmer. Du får ju minst 12000 poäng för ToR Los Angeles i plus och är då bara 6000 poäng från ToR i business med SAS (till USA/Asien).
Lägger in en brasklapp om du med ”nästa sommar” menar sommaren 2018, då kan det ju vara värt att (försöka) uppgradera hemresan från LA till business. :rolleyes:

Tack! De går 2019, så ska nog kunna skrapa in lite poäng innan dess.

Kan bara svara utifrån mig själv, jag skulle aldrig åka eko/eko premium på en flight längre än 6h. Så för mig är det värt 2500:-
Osäker på poängintjäningen, den får någon annan svara på.

Ja. Frågan är om det är det värt typ 2500kr på ett dagflyg? Hur mycket mer poäng tjänar man i business?

Om du har plus saver ökar intjäningen med 3000 poäng (6->9k). Har du flexibel plusbiljett blir det ingen skillnad. I det första fallet blir alltså minimumbudet på 23k netto 20k vilket det enligt mig är värt. Så mycket mer är jag dock inte beredd att ge.

Allt är relativt och personligt men jag skulle hellre buda cash.
Känns lättare att bli av med (och igen få in) 2500:- och få lite extra poäng än att bränna cirkus 25.000 poäng.

Värdet av 25000 poäng är ju 1/4 av en business t/r, 2500:- är oftast inte ens nära 1/4 av en businessbiljett i cashpris.

Skippa en kväll på stan och njut i business.

Toppen