Senaste nytt

Uppgradera ditt Amex senast 20 november 2023 och tjäna extrapoäng!

backflip

Medlem
Hej,
Om man uppgraderar ett till ett elite från premium. Vad händer med de resor som jag bokat med mitt premium, går de över till att täckas av nya elite-kortets försäkringar eller står jag utan försäkring för att jag har ju inget premium kvar när jag byter till elite?
 

pedantic

Medlem
Nu kom mailet! För Classic till Premium;

Villkor

¹ Ansök senast 20/11 2023 och få 10 000 EuroBonus extrapoäng. Erbjudandet gäller för dig som har ett SAS Classic Card under förutsättning att du handlar för minst 36 000 kr t.o.m den 20/02/2024. Poängen överförs senast April 2024. Observera att du inte kan ta del av flera uppgraderingserbjudanden från American Express under samma tidsperiod då ditt SAS Premium Card måste vara aktivt när bonusen ska delas ut. Har du ett kort som börjar på 3757 krävs en ny kortansökan för att ta del av denna kampanj då nya kortvillkor behöver godkännas.


Hade hoppats på en Classic till Elite för att behålla SAS Gold nästa år. Frågan är om man ska vänta lite till eller köra Premium först, har kvalificering 1 maj 2023 - 30 apr 2024, så det är lite riskabelt med det här erbjudandet som man behöver vänta tills april 2024 för att få uppgraderingspoängen. :p
 

Antonic

Medlem
Datapunkt: Uppgraderade mitt kort från Premium till Elite torsdag kväll. Fredag förmiddag uppdaterades kortet i Apple Pay. Idag tisdag fick jag ett mail om att mitt nya kort är på väg & samtidigt trillade statuspoängen in (& gjorde mig till guld för första gången).

Snabbt jobbat Amex!
 
Hej,
Om man uppgraderar ett till ett elite från premium. Vad händer med de resor som jag bokat med mitt premium, går de över till att täckas av nya elite-kortets försäkringar eller står jag utan försäkring för att jag har ju inget premium kvar när jag byter till elite?
Jag snackade med AXA tidigare i år om detta men kommer inte ihåg exakt vad dom sa, jag svara i Amex-försäkrings-tråden här på BC, så titta igenom den tråden. Tror folk diskuterade något liknande några veckor sen!
 

FilipJ

Medlem
Var detta för Premium->Elite eller gäller samma oavsett kort?
Citerar mig själv ifall någon annan också behöver informationen.
IMG_2933.png
 
Toppen