Senaste nytt

Uppgradera ditt Amex senast 20 november 2023 och tjäna extrapoäng!

Tonton

Medlem
Amex kör en uppgraderingskampanj igen!

Info kring kampanjen har dykt upp i appen, men går också att se via följande länk - när man väljer respektive kort: https://www.americanexpress.com/sv-se/byt-kort/

Uppgradering måste ske senast 20 november 2023.

Amex Green -> Amex Gold = 100 000 MR
Amex Gold -> Amex Platinum = 200 000 MR
Amex SAS Classic -> Amex SAS Premium = 10 000 Eurobonuspoäng
Amex SAS Premium -> Amex SAS Elite = 20 000 Eurobonuspoäng

Står överallt att "villkor gäller" - men jag har fortfarande inte hittat var dessa villkor är. Säkerligen pga att kampanjen är så ny. Vi får helt enkelt hålla utkik. Gissningsvis så är det som vanligt, ett spenderingskrav och ett datum när poängen kan förväntas komma in.
 

GOTBound

Medlem
Semi-OT; Jag är otroligt trött på AMEX och deras kampanjer då det alltid är strul med utbetalningar av poäng och sign up bonusar trotts att allt är uppfyllt map. t&c utan några som helst gråzoner.

Att AMEX inte heller lyckas koppla AMEX konto till EuroBonus konto på 9-månader trotts upprepade försök och EuroBonus poängen bara växer på hög hos AMEX utan att kunna användas.

Detta gäller inte mig själv utan sfären av familj och vänner som skaffat AMEX under senaste årets kampanjer.
Inte för någon har det bara funkat trotts att alla uppgifter uppgivits vid ansökan.
 

Antonic

Medlem
Någon som lyckats hitta villkoren ännu?

Intressant att man lanserar en kampanj utan att tydliggöra vad villkoren faktiskt är (framför allt med tanke på att den endast gäller i 12 dagar till)..
 
Spendkrav 45000kr innan 20/2-2024. Poäng betala ut 30/4-2024
IMG_3651.jpeg
 

intuition

Medlem
Någon med erfarenhet av Classic -> Elite uppgradering och om det triggar bonus motsvarande Premium->Elite (eller ingen bonus alls)?
 

Antonic

Medlem
Någon med erfarenhet av Classic -> Elite uppgradering och om det triggar bonus motsvarande Premium->Elite (eller ingen bonus alls)?

Min gissning är ingen bonus alls tyvärr. Min pappa skulle uppgradera från Amex Green till Platinum förra hösten när det var kampanj från Gold till Platinum och Green till Gold. Resulterade i inga poäng alls när han uppgradera två steg.

Men värt att dubbelkolla med Amex!
 

bachelor

Medlem
Blir ju lite köpa gris i säck att uppgradera Amex nu, vem vet vad både voucher och poäng är värda framåt? Tycker faktiskt det är lite oseriöst av Amex att pusha in folk just nu med så oklar framtid, om de nu inte vet nåt vi inte vet.
 

Tonton

Medlem
Toppen