Senaste nytt

Uppgradera British Airways från London till Las Vegas med poäng, billigast sätt från premium economy

Berglund

Medlem
Är det 1/1 i konvertering mellan Amex o Avios?
Tyvärr skit-svaret - "det beror på".

En Amex poäng, MR, är ju inte lika med en Amex poäng. Allt beror på i vilket land man har sitt kort/är medlem i Amex. I svenska Amex MR är växelkursen 110 Amex-poäng = 10 Avios, så som @Senator hann före med att skriva. I amerikanska, holländska och franska Amexprogrammen är växelkurserna annorlunda. Det varierar också mellan programmen hur många Amexpoäng man får på det man spenderar.

Hoppas ni hade trevligt på konserten i fredags - det hade vi!!! :):):)
 

KRYSS

Medlem
Har en till fråga. Om jag inte får till poängintjäningen av Finnair mil via resebyrån när jag bokar mot BA. Kan jag vid ett senare tillfälle skapa ett BA konto och koppla för att tjäna avios istället? Eller måste det ske vid bokningen?
 

Senator

Moderator
Har en till fråga. Om jag inte får till poängintjäningen av Finnair mil via resebyrån när jag bokar mot BA. Kan jag vid ett senare tillfälle skapa ett BA konto och koppla för att tjäna avios istället? Eller måste det ske vid bokningen?

Det finns ingen anledning till att du inte skall få poäng på Finnair för att denna är köpt via resebyrån.

Du kan lägga in ditt kort vid
1. Köp oavsett kanal
2. Vid incheckningen
3. Retroaktivt efter resan
 

KRYSS

Medlem
En till fråga. Behöver jag skapa ett BA konto för att se cash upgrade valen om de finns? Jag kunde få fram bokningen via referensen och efternamn. Men jag kanske måste ha ett konto också?
Samt så hade jag kvar mitt gamla pass på profilen, men bokningen gick igenom. Kan jag uppdatera med nya passnumret eller måste jag boka om helt?
 

nissefalk

Medlem
En till fråga. Behöver jag skapa ett BA konto för att se cash upgrade valen om de finns? Jag kunde få fram bokningen via referensen och efternamn. Men jag kanske måste ha ett konto också?
Samt så hade jag kvar mitt gamla pass på profilen, men bokningen gick igenom. Kan jag uppdatera med nya passnumret eller måste jag boka om helt?

Nej du behöver inte ha ett BA konto (med reservation då för att de kanske ger bättre upgrade bud för executive club medlemmar), cash upgrades syns nog inte innan närmare avgång då de oftast säljs om flyget inte är fullt.

Du kan lägga in nya passdetaljer i manage my booking
 

KRYSS

Medlem
Du kan lägga in nya passdetaljer i manage my booking
Jag loggar in på bokningen med bokningskod och efternamn.
Sen scrollar jag ned en bit och det står.
"You need to provide more details before you fly" som är en hyperlänk. När jag klickar på denna kommer jag till en errorsida på BA.

"
Sorry
Sorry, there seems to be a technical problem. Please try again in a few minutes, and please contact us if it still doesn't work.

We apologise for the inconvenience."

Är jag på rätt ställe för att uppdatera passdetaljerna?
 

Senator

Moderator
Jag loggar in på bokningen med bokningskod och efternamn.
Sen scrollar jag ned en bit och det står.
"You need to provide more details before you fly" som är en hyperlänk. När jag klickar på denna kommer jag till en errorsida på BA.

"
Sorry
Sorry, there seems to be a technical problem. Please try again in a few minutes, and please contact us if it still doesn't work.

We apologise for the inconvenience."

Är jag på rätt ställe för att uppdatera passdetaljerna?

Rätt buggig sida detta. British Airways är lite som SAS ;) Jag har också ibland en del fel på deras sida. Men det är väl tre månader till du skall resa eller? Du har kanske lite tid på dig? :D
 
Toppen