Senaste nytt

Uppgradera British Airways från London till Las Vegas med poäng, billigast sätt från premium economy

KRYSS

Medlem
BA hade visst ställt in mina ARN-LHR resor t/r. Dock löste resebyrån detta. Dock vet jag inte om det blev bättre eller sämre.

Ut blev det ARN - LHR - LAS men med rätt lång layover
Ankommer LHR 0930 och lyfter LHR 1640.
Flyger i C sen i E

Hem LAS - JFK - ARN
Ankommer JFK 0700 T8 och lyfter från JFK T8 1645...
Här fick jag dock R på båda leg.

Så frågan är, vad gör man på respektive layover?
på LHR verkar har jag inte tillgång till business loungen med BA. Men jag har både priority pass och amex plat. Som jag förstår det är man undantagen 3Hs regeln vid layover på Centurion loungen? Men 7 timmar?

Samma fråga för JFK fast här är jag i 9:45..

Från LAS lyfter jag 2256, här verkar loungerna stänga 21?
 

AABack2ARN

Medlem
När du skriver C E och R antar jag att du menar bokningsklasser? C = business och E = Economy Plus och R = Business så problemet borde vara layovern på LHR där flyget inte ger loungetillgång. Men hemresan borde ge loungetillgång baserat på biljett. AAs lounge på JFK är ok, fast kanske inte i tio (!) timmar... Du hinner ju in till stan på den tiden
 

KRYSS

Medlem
Ja precis. Resklasser.
Jo jag funderade på att man kanske kan åka in. Men annars får man vara i loungen i 10 timmar?
Vilken är det som ingår? Biljetten är med BA fast flighten från LAS är AA och från JFK Finnair.
 

AABack2ARN

Medlem
Under förutsättningarna att uppgifterna om kabinklass stämmer på de olika segmenten har du tillgång till Norrsken i Stockholm (inte värt ett besök om du frågar mig) och ingen lounge i London (mha biljetten).

American har ingen lounge i Las Vegas som jag kan se och den lounge som BA använder kommer du bara in i om du flyger med BA (tror att du måste flyga med ett fysiskt BA-plan för att komma in där - codeshare räcker inte). Men på JFK har du tillgång till AA Flagship lounge. Du kan absolut spendera 10 timmar där men om det är värt det vete tusan. Har för mig att de har duschar, vilket ju kan vara skönt.

Vad du kommer in i för lounger med amex eller prority pass vet jag inte.
 

KRYSS

Medlem
Tack. Är AA flagship bättre än centurion loungen på jfk?

Annan fråga. Ringde BA igår. Enligt dem öppnae BAs check in ocj bag drop på Arlanda 2h innan avgång. Stämmer det? Hade för mig der var 3h innan.
 

KRYSS

Medlem
Tack. Är AA flagship bättre än centurion loungen på jfk?

Annan fråga. Ringde BA igår. Enligt dem öppnae BAs check in ocj bag drop på Arlanda 2h innan avgång. Stämmer det? Hade för mig der var 3h innan.
 

andreas

Medlem
Tack. Är AA flagship bättre än centurion loungen på jfk?

Jag vill påstå att att du klarar dig gott med flagship first. Rymlig lounge med både flera duschar, god buffé/dryck, samt lugnare vilodel. För att besöka Centurion lounge så krävs terminalbyte och ny security. Fundera istället på om en tur till Brooklyn/Manhattan kan vara en lämplig utflykt? :)
 

KRYSS

Medlem
Jag funderade ett tag på att ta mig in också. Men det känns som det kanske kostar mer än vad det smakar om det är kö överallt :) Men vi får se. Annars blir det flagship. Tack för tipsen!
 

Tomas E

Medlem
Lånar tråden. Är det mest värt att betala 1080kr eller 5750 avios + 200kr för en upgrade med BA shorhaul?
De utrikiska flygsajterna brukar värdera en Avios till 1-1,1 pence, så någonstans 12,5-14 öre. 5750 Avios är alltså typiskt värda 700-800 kr. Så det ser lite billigare ut med Avios (900-1000 kr) än enbart pengar, men inte så mycket billigare. Skillnaden är tillräckligt liten för att ditt val nog bör styras om du har mer ont om Avios eller pengar. :)
 
Toppen