Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

Jag har märkt att de har .00 (två siffror bakom siffran 1) på poängen. Jag undrar om de ska införa poäng som är mindre än 1 poäng?

Spontant tror jag det är troligare att det handlar om misslyckad talformatering. Lätt att förbise, och ibland har man olika inställningar/Locale på servrar för test och produktion osv...

Noterade på en flygning som kom in idag att de justerat poängberäkningen i plus. Tidigare har 750-poängsflygningar givit 940 med 25%-påslaget, det är nu justerat till 937.
Jag trodde det eventuellt kunde vara fel, men Diamantsupporten bekräftar att det är ökad precision i matematiken som gäller från och med nu. (750*1,25=937,5)

Noterade på en flygning som kom in idag att de justerat poängberäkningen i plus. Tidigare har 750-poängsflygningar givit 940 med 25%-påslaget, det är nu justerat till 937.
Jag trodde det eventuellt kunde vara fel, men Diamantsupporten bekräftar att det är ökad precision i matematiken som gäller från och med nu. (750*1,25=937,5)

Haha, vilken enhancement. Nya EB3.0 är så mycket mer akkurat, men korrekt avrundning borde ge 938... Vem får första tiondels poängen?

My oh my.. Der er vidst andre steder de kunne have ændret på tingene for at spare 0.4% point :)

Intressant ändring. Ingen av mina har ändrats, men den senaste dök upp i saldot innan de tog ner systemet, så den räknades väl antagligen ut enligt gamla systemet.

Undrar hur många poäng SAS sparar in på det på ett år :) (skämtsamt dock -- jag tror inte det är det som är huvudmålet utan att det faktiskt bara är en sidoeffekt av att de har ett system som är bättre nu)

Noterade på en flygning som kom in idag att de justerat poängberäkningen i plus.
Är väl bara att begära 3 poäng till från kundtjänst, det stod ju att man tjänar 940p vid bokningen ;) Skulle iofs inte förvåna mig om någon verkligen gör det bara för principen!
Själv så tappade jag 30p på min framtida bokningar, men jag ser det som mitt generösa bidrag till SAS besparingsprogram.

Är väl bara att begära 3 poäng till från kundtjänst, det stod ju att man tjänar 940p vid bokningen ;) Skulle iofs inte förvåna mig om någon verkligen gör det bara för principen!
Själv så tappade jag 30p på min framtida bokningar, men jag ser det som mitt generösa bidrag till SAS besparingsprogram.

Bara för att jag tycker att det är lite roligt. :)

Om SAS sparar 3p per kund och vi värderar 10p=1SEK så hade SAS med sina 29 374 009 passagerare under 2016 sparat 881 202 SEK.
Det måste ju ändå motsvara ett par polarrullar :rolleyes:

Last edited by a moderator:
Bara för att jag tycker att det är lite roligt. :)

Om SAS sparar 3p per kund och vi värderar 10p=1SEK så hade SAS med sina 29 374 009 passagerare under 2016 sparat 881 220 SEK.
Det måste ju ändå motsvara ett par polarrullar :rolleyes:

Inte bara du som tycker statistik och simuleringar är kul.

Nu tror jag dock inte att SAS gör detta för att spara in på avrundningspoäng.

Ovanstående förutsätter ju också att samtliga 29 374 009 passagerare är EBG+ och åker 750-poängsflygningar :p .Det finns säkert något fall när SAS bjuder på några extra poäng iom detta. :rolleyes:

Noterade precis också just detta. Trodde först det var nåt fel, så bäst att kolla den här tråden tänkte jag...

En flygning för mig Denver-SFO 9 maj med United har redovisats som extrapoäng, ej baspoäng. Det gäller tydligen av vara uppmärksam.......

Toppen