Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

Samtliga mina poäng går nu ut sista december 2017. Jag är EBD....
Mina går ut i juli 2017...

Får jag göra en kvalificerad gissning har man/är rädd för prestandaproblem initialt och har begränsat till ett år. Ingen dum idé rent driftsmässigt kan jag tycka då antalet kunder som efterfrågar den informationen sannolikt är ganska litet. :)
Eller att inläsningen (eller förhoppningsvis utläsningen ur det gamla) helt enkelt tar väldigt lång tid och de därför får prioritera. Och då har de ju gjort helt rätt prioritering. Det är inte direkt ovanligt att man gör på just det sättet när det är så, så jag ser inga konstigheter med det.

Det var ju uppenbart planerat eftersom det stod med i faq. Vi vet ju alla annars hur snabbt det går att få ut ny info på hemsidan, så det kan det knappast vara....

Känns som det är mycket fel just nu. Under "MINA INTJÄNADE POÄNG,DE SISTA 12 MÅNADERNA" så står mitt poängsaldo, vilket INTE är samma som de poäng jag har tjänat in senaste 12 månaderna.

Vi får nog vänta några timmar/dagar så är det säkert löst.

Skönt att mina farhågor om ett större kaos inte besannades, men det kanske är för tidigt att ropa hej än.

Kollade med ebcrawler nu och jämförde. Ett antal transaktioner som ändrats, i form av mellanslag :) Det där med extra mellanslag verkar ännu värre. T.ex:

"Copenhagen - StockholmSK 1408E SAS Plus" har i det nya blivit "Copenhagen-StockholmSK1408ESSAS Plus". Och "Flygbussarna Sverige Sweden" har blivit "Flygbussarna SverigeSweden".

Så det kommer antagligen fler uppdateringar :)

Edit: och ett antal bokningar gjorda i appen, betalda med pengar, är ändrade till "Any Seat Award" i kontoutdraget.

Edit igen: nix, de är inte ändrade. Det har tillkommit en *ny* post med "Any seat award" att det dragits 0 poäng vid bokningstillfället.

• Gilla
Reactions: LSH
Jag har märkt att de har .00 (två siffror bakom siffran 1) på poängen. Jag undrar om de ska införa poäng som är mindre än 1 poäng?

Screenshot20170515 02 SK.png

31/1-2018 för mig, också EBD. Dock står det inget utgångsdatum alls på själva Eurobonussidan nu som det gjorde förut....
I FAQ'en på sas.se:

Q: For tier level Diamond, why does expire date show for my points in SAS APP and SAS WEB?

A: The points do not expire in the loyalty system. It is a temporarily incorrect information shown in SAS APP and SAS WEB.

Toppen