Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

Du måste ha ett eurobonus-konto för att kunna boka ungdomsbiljetter tror jag (det är väl så de verifierar hur gammal man är). Är tämligen säker på att man måste vara inloggad i alla fall, ungdomarna på forumet kan säkert bekräfta/dementera detta.
Travel-cash kanske ligger på samma servrar som de ska peta på och därmed så tas systemet ner eller något.
Nu bokar jag aldrig utan att vara inloggad, men rätt så säker att det går att boka ungdom utan att vara inloggad.

Edit: Eller kanske inte. Får prova.

Är det bara jag som inte ser den direkta kopplingen mellan Eurobonus och ungdomsbiljetter samt travel cash? Det känns en smula märkligt att den här migreringen av EB stoppar just dessa två tjänster.

Ah vilka tråkiga (läs realistiska) förklaringar ni har. Jag tror det är stordatorbaserad spaghetti-kod som ligger bakom vilka tjänster som måste stängas ned ;)

Du måste ha ett eurobonus-konto för att kunna boka ungdomsbiljetter tror jag (det är väl så de verifierar hur gammal man är). Är tämligen säker på att man måste vara inloggad i alla fall, ungdomarna på forumet kan säkert bekräfta/dementera detta.
Travel-cash kanske ligger på samma servrar som de ska peta på och därmed så tas systemet ner eller något.
Ah, det låter rimligt i så fall, om det krävs att man är inloggad... däremot travel cash? Nåväl, bara de inte misslyckas så fatalt som de gjort med nya hemsidan...

Jag har bokat ungdomsbiljetter på flysas.com (som använder en variant av gamla sidan) senast förra månaden utan att uppge eurobonus-nummer/vara inloggad. På svenska sidan måste man vara inloggad däremot.

Nu bokar jag aldrig utan att vara inloggad, men rätt så säker att det går att boka ungdom utan att vara inloggad.

Edit: Eller kanske inte. Får prova.

Testade nu nyss och precis som jag nämnde så krävs det att man är inloggad om man köper på sas.xx. Däremot flysas så behövs det inte precis som @RickardG nämner.
390c53e4b826e1386055c09beb707145.png

Hmm. Sitter på SK963 på Lördag och har kastat in plusgrade-bud till C. Går det inte igenom lär det ju vara skvatt omöjligt att pointuppgradera vid gate :( Kanske borde öka bud så man slipper strul.

Är det bara jag som inte ser den direkta kopplingen mellan Eurobonus och ungdomsbiljetter samt travel cash? Det känns en smula märkligt att den här migreringen av EB stoppar just dessa två tjänster.

Vart någonstans står det att Travel Cash inte kommer att fungera under perioden (och gäller det kortet eller bara hemsidan)?

(Än så länge har jag själv inte fått mejlet från SAS så jag vet endast vad jag kan läsa här)

Hur blir det ifall man har en Amex 2-4-1 bokad i business och vill uppgradera till First på fredag eller lördag? Kommer det att gå?

Toppen