Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

Vart någonstans står det att Travel Cash inte kommer att fungera under perioden (och gäller det kortet eller bara hemsidan)?
Det står inget om det i mailet som jag fått. Det finns en länk: information - SAS där det inte heller står något, men klickar man in sig i FAQn på slutet så står det bla att man inte kan beställa ett nytt TC-kort (online)

• Gilla
Reactions: obs
Om de menar allvar med att uppgraderingen inte startar förrän kl 18:00 på kvällen (och det skulle de inte enligt kundtjänst :)) så borde mina aktiva plusgrade bud klara sig eftersom min söndagsflight från HKG avgår 01:20 natten mellan lördag och söndag svensk tid och 36 timmar bak så är vi om jag har räknat rätt på kl 13:30 på fredagen, men som sagt SK IT är ju inte kända för sin stabilitet.

Lite konstigt är att registrering av poäng som man tjänar skall funka under uppgraderingen, borde inte det också kräva tillgång till Eurobonus system ?
/Andreas

Lite konstigt är att registrering av poäng som man tjänar skall funka under uppgraderingen, borde inte det också kräva tillgång till Eurobonus system ?
/Andreas

Jo, men jag skulle tro att de buffrar nya intjänade poäng i uppdateringsbatcher och avslutar med att läsa in dem innan de öppnar systemet igen. Eftersom man inte har tillgång till systemet under uppdateringen så är det ju inget som någon märker av ändå.

Mnja, "beräknas vara klar måndag 15 maj." står det ju. ;)
Exakt. Beräknas? Det normala vid en migrering är att man sätter en deadline så man inser att saker tagit för lång tid och man behöver rulla tillbaka för att inte dra över tiden. Här "beräknar" man vara klar den 15:e, med andra ord vet man inte hur lång tid det kommer att ta utan gissar att det kommer bli någonstans mellan 0 och 54-78 timmar...

Exakt. Beräknas? Det normala vid en migrering är att man sätter en deadline så man inser att saker tagit för lång tid och man behöver rulla tillbaka för att inte dra över tiden. Här "beräknar" man vara klar den 15:e, med andra ord vet man inte hur lång tid det kommer att ta utan gissar att det kommer bli någonstans mellan 0 och 54-78 timmar...
Jag tror vi ska räkna med att det är klart till 23:59:59 den 15e för att inte bli allt för besvikna. Det är väl bra att de skriver beräknar då man kan stöta på saker som gör att de tar längre tid.
De har ju tidigare "lovat" saker som de sedan inte kunnat hålla och då blir det ett jäkla liv. Tänk dig själv stormen som blir här om de säger att det ska fungera från 13:00 på måndag den 15e maj och sen är det inte uppe och fungerar 13:01, brukar bli ramaskri då och direkt en klagotråd om detta.

Jag tror vi ska räkna med att det är klart till 23:59:59 den 15e för att inte bli allt för besvikna. Det är väl bra att de skriver beräknar då man kan stöta på saker som gör att de tar längre tid.
De har ju tidigare "lovat" saker som de sedan inte kunnat hålla och då blir det ett jäkla liv. Tänk dig själv stormen som blir här om de säger att det ska fungera från 13:00 på måndag den 15e maj och sen är det inte uppe och fungerar 13:01, brukar bli ramaskri då och direkt en klagotråd om detta.
Även när Martin och Arvid försökte uppdatera/uppgradera systemet bakom forumdatabasen på en fredag gick inte så bra heller.

http://www.businessclass.se/forum/threads/underhåll-av-siten.2068/

Toppen