Senaste nytt

Upp till 10 000 extrapoäng och 5000 statuspoäng på hyrbil med Hertz

pswe

Medlem
Vet inte om det är en ny kampanj nu, men inte sett att man får statuspoäng nu också:
1 och 2 dag/ar ger 750 resp 1500 statuspoäng. Hittar alternativ för 1171 kr vilket är billigare än att bara köpa statuspoäng ifall man behöver det. (Dessutom får man extrapoängen)
Ser ut att vara ny kampanj. Den förra gick hela vägen till sista september och gav färre poäng. Den här är generös.
 
Vet inte om det är en ny kampanj nu, men inte sett att man får statuspoäng nu också:
1 och 2 dag/ar ger 750 resp 1500 statuspoäng. Hittar alternativ för 1171 kr vilket är billigare än att bara köpa statuspoäng ifall man behöver det. (Dessutom får man extrapoängen)
Tar mig friheten att klippa in detta:
Boka senast den 6 maj 2024. Erbjudandet gäller för hyror fram till och med den 30 juni 2024. Villkor gäller.

  • Hyr 1 dag: tjäna 1 500 extrapoäng + 750 statuspoäng
  • Hyr 2 - 5 dagar: Tjäna 3 000 poäng + 1 500 statuspoäng
  • Hyr 6 - 10 dagar: tjäna 5 000 poäng + 2 500 statuspoäng
  • Hyr 10 - 14 dagar: Tjäna 8 000 poäng + 4 000 statuspoäng
  • Hyr 15 - 21 dagar: Tjäna 10 000 poäng + 5 000 statuspoäng
 
Vet inte om det är en ny kampanj nu, men inte sett att man får statuspoäng nu också:
1 och 2 dag/ar ger 750 resp 1500 statuspoäng. Hittar alternativ för 1171 kr vilket är billigare än att bara köpa statuspoäng ifall man behöver det. (Dessutom får man extrapoängen)
Jag hittade alternativ för 3dagars hyra för 660kr (Hertz Mystery vehicle) på BMA. Tjäna 3k extrapoäng + 1,5k statuspoäng. Det är väldigt bra. :)
 

pswe

Medlem
Ptja på BMA kan du hämta nycklarna i ankomsthallen, gå ut från terminalen och dumpa nycklarna i nyckelskåpet som står utanför ingången till avgångshallen.
Risken finns emellertid att de checkar in den när de tömmer nyckelskåpet och systemet räknar ut antalet dygn utifrån det. Kan göra priset både högre eller lägre men framförallt kan det slå mot poängintjäningen.
 

Thornado

Medlem
Rent praktiskt, kan man hämta upp en bil och sen returnera den direkt på plats? :p

Som sagt var, lite riskabelt att göra så utan att åtminstone förklara för personalen vad man gör och be dem att inte returnera den i systemet förrän efter "korrekt" antal dagar. Men det beror ju lite på om man vill riskera att (åtminstone i personalens inre) bli idiotförklarad för vad man pysslar med... :D
Detta påminner om den gamla goda tiden när vi alla hyrde Avis-bilar. Under en period hade jag två hyrbilar nästan varje helg, en just på Bromma och en vid Rissne. Stället vid Rissne passerade jag på väg till/från jobbet, så där brukade jag rulla in med cykeln på fredag eftermiddag på väg hem från jobbet, hämta upp nyckeln, givetvis låta bilen stå kvar på parkeringen där, och sen åka förbi igen på måndag morgon på väg till jobbet och lämna nyckeln.
På Bromma var det ännu smidigare, där hade personalen förstått vad vi gjorde, så fick ett samtal från chefen där som undrade om jag faktiskt tänkte använda bilen eller om det bara var för poängen. Eftersom det bara var för poängen så kunde jag då skicka en lista på mina bokningar dit och så skötte de ut- och incheckning av (spök)bil automatiskt.
 
Toppen