Som sagt var, lite riskabelt att göra så utan att åtminstone förklara för personalen vad man gör och be dem att inte returnera den i systemet förrän efter "korrekt" antal dagar. Men det beror ju lite på om man vill riskera att (åtminstone i personalens inre) bli idiotförklarad för vad man pysslar med...

Detta påminner om den gamla goda tiden när vi alla hyrde Avis-bilar. Under en period hade jag två hyrbilar nästan varje helg, en just på Bromma och en vid Rissne. Stället vid Rissne passerade jag på väg till/från jobbet, så där brukade jag rulla in med cykeln på fredag eftermiddag på väg hem från jobbet, hämta upp nyckeln, givetvis låta bilen stå kvar på parkeringen där, och sen åka förbi igen på måndag morgon på väg till jobbet och lämna nyckeln.
På Bromma var det ännu smidigare, där hade personalen förstått vad vi gjorde, så fick ett samtal från chefen där som undrade om jag faktiskt tänkte använda bilen eller om det bara var för poängen. Eftersom det bara var för poängen så kunde jag då skicka en lista på mina bokningar dit och så skötte de ut- och incheckning av (spök)bil automatiskt.